چهارم خرداد روز تجلی مقاومت و پایداری مردم دزفول است

قشم - ایرنا - رییس شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قشم با بیان اینکه چهارم خرداد روز تجلی مقاومت و پایداری مردم دزفول است، گفت: شهر موشک ها(بلد الصواریخ) همانجایی است که اصابت راکت هواپیماها، حمله های توپخانه ها و شلیک موشک های فراگ و اسکاد صدام هم نتوانست مقاومتش را در هشت سال دفاع مقدس درهم بریزد.

محمد محمدحسینی روز چهارشنبه همزمان با روز دزفول (روز مقاومت و پایداری) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: دزفول شهری است که در کوچه پس کوچه هایش عطر لطیف شهادت پیچیده و مقاومت مردمانش بینی استکبار را به خاک مذلت مالیده است.

وی ادامه داد: پدران و مادران این دژ دلاور پرور، با دستان سبز خود، ۲ هزار و ۶۰۰ ستاره سرخ را در هشت آسمان دفاع مقدس، جای داده‌ و هزاران جانباز و آزاده را بر تارک تاریخ مقاومت و پایداری این شهر ثبت کرده اند.

فرماندار قشم با اشاره به اینکه بی‌گمان دزفول شهید گمنام شهرهای دوران حماسه و ایثار است، اضافه کرد: این شهر به عنوان پشتیبانی کننده دوران هشت سال دفاع مقدس و به عنوان شهری که تامین کننده بخشی از نیروهای انسانی زبده جنگ تحمیلی بود، بارها مورد هجوم و غرض رژیم بعثی صدام قرار گرفت که مقاومت و پایداری مردم دزفول بر همگان ثابت شده است.

چهارم خرداد روز تجلی مقاومت و پایداری مردم دزفول است

محمدحسینی توضیح داد: حماسه چهارم خرداد روز دزفول و روز مقاومت و پایداری یکی از مهمترین رویدادهای جنگ تحمیلی است، چرا که نسل انقلاب و فرزندان انقلاب را نزد آیندگان سربلند می‌کند و یاد آور می‌شود که یک وجب از خاک این سرزمین به دشمنان واگذار نشد حتی موشک‌های رژیم متجاوز و جنایتکار بعثی اراده مردم این خطه را نیز در دفاع از اسلام، انقلاب و نظام اسلامی نوپایشان نا امید نکرد.

رییس ستاد هماهنگی و پشتیبانی راهیان نور شهرستان قشم مقاومت و پایداری مردم دزفول را یکی از افتخارات نظام اسلامی برشمرد و گفت: باید روحیه ایثار و شهادت به مردم معرفی شود تا آنان بتوانند با حفظ این روحیه در راستای رسیدن به موفقیت گام بردارند.

چهارم خرداد روز تجلی مقاومت و پایداری مردم دزفول است

به گزارش ایرنا به گواه آمار، دزفول تنها شهر اشغال نشده‌ای است که مورد شدیدترین حملات موشکی و بمباران هوایی و زمینی قرار گرفت اما هرگز تسلیم نشد.

رژیم بعث عراق در مدت هشت سال جنگ، ۱۷۶ موشک غول پیکر «فراگ ۷ و اسکاد» به شهر دزفول شلیک کرد.

هواپیماهای دشمن ۴۸۹ بمب و راکت بر سر مردم بی دفاع شهر فرو ریختند و آتش بارهای عراق با شلیک پنج هزار و ۸۲۱ گلوله توپ نقاط مختلف شهر را هدف قرار داد اما با این همه خسارت، مردم دزفول با تقدیم ۲ هزار و ۶۰۰ شهید، چهار هزار جانباز، ۴۵۲ آزاده سرافراز و ۱۴۷ مفقود و جاویدالاثر حماسه مقاومت و پایداری را در تاریخ درخشان انقلاب اسلامی ایران جاودان ساخت.

به پاس این پایداری در هفتمین سال جنگ تحمیلی، به پیشنهاد دولت وقت، دزفول به عنوان شهر نمونه مقاومت کشور معرفی و در چهارم خرداد ۱۳۶۶ لوح زرینی به مردم دزفول اعطا شد.

همچنین چهارم خرداد به نام روز مقاومت و پایداری مردم دزفول در تقویم جمهوری اسلامی نامگذاری شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha