اقدامات ترافیکی مشهد ،الگویی برای سایر شهرهای کشور باشد

مشهد-ایرنا- دبیر شورایعالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور با باین اینکه اقدامات ترافیکی شهرداری شهر مشهد، بالاتر از شهر تهران و در مقام اول کشوری است، گفت: باید فعالیت های انجام شده و زیر ساخت های فراهم شده الگویی برای سایر شهرهای کشور باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پوریا محمدیان یزدی عصر چهارشنبه و در نشست شورای هماهنگی ترافیکی استان خراسان رضوی افزود: باید موضوع موتور سواران در سطح شهر مشهد مورد توجه قرار گیرد تا این شهر و سایر شهرهای کشور، درگیر بحران موتورسواران همچون شهر تهران نشوند.

وی با اشاره به اینکه استانهای خراسان رضوی و سمنان بیشترین مقدار تردد جاده ای را در نوروز سال جاری به ثبت رساندند، ادامه داد: نوروز امسال نسبت به سالهای گذشته متفاوت بود و شاهد افزایش ۵۰ درصد ترددها در سطح جاده های کشور بودیم.

مدیرکل دفتر حمل ونقل و ترافیک وزارت کشور اظهار کرد: خراسان رضوی نیز به واسطه حضور زائران بارگاه رضوی، روزهای متفاوتی را در نوروز سال جاری سپری کردند و با اقدامات به روز و مناسبی که از سوی استانداری خراسان رضوی و دستگاه‌های درگیر این موضوع فراهم شد، اقدامات شاخصی صورت گرفت.

وی با اشاره به اسناد بالادستی در موضوع کاهش تلفات جاده ای گفت: تجربیات به دست آمده باید مستندنگاری شود و با توجه به نیازهای روز، پیشنهاد برای به روز رسانی قوانین مطرح شود.

محمدیان عنوان کرد: همچنین با پالایش اطلاعات موجود برای استفاده در نوروز سال آینده و همچنین مناسبت های دیگر، باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا تجربه امسال درآینده نیز به خوبی مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: آمار پزشکی قانونی حاکی از فوت ۱۶ هزار و ۷۷۸ نفر در جاده های کشور است که باید به این موضوع دقت بیشتری شود، تا وقوع حوادث منجر به فوت افراد نشود و برهمین اساس باید نواقص موجود در جاده ها و خودروها برطرف شود.

معاون استاندار خراسان رضوی نیز در ادامه این نشست گفت: برای نوروز امسال از دیماه سال گذشته جلسات برنامه ریزی پیگیری شد و در نشست ها متوجه شدیم با توجه به حجم زائر دستمان خالی است، ولی با هم افزایی نهادها و ارگانهای مختلف و همچنین یاری نیروهای بسیجی توانستیم بسیاری از مشکلات موجود در سطح جاده های استان را رفع کنیم.

جواد خدائی افزود: باید زیرساخت های ارتباطی نهادهای نظارتی در محورهای مواصلاتی به گونه ای فراهم شود که امکان نظارت و اعمال قانون برای متخلفان به خوبی فراهم شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه آمار تصادفات منجر به جرح و فوت در خودروی پراید بیشتر از سایر خودروها است، باید حداکثر سرعت مجاز خودروها با توجه به شرایطشان در جاده های کشور متفاوت باشد و خودروی ایمن با حداکثر مجاز و خودروی ناایمن با حداقل سرعت ممکن حرکت کند تا شاهد کاهش تلفات جاده ای منجر به فوت باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha