۵ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۰۷
کد خبر: 84767867
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوای بهاری به مازندران برمی‌گردد

۵ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۰۷
کد خبر: 84767867
هوای بهاری به مازندران برمی‌گردد

ساری - ایرنا - مازندران که از ۲ روز گذشته تاکنون به‌دلیل ورود سامانه بارشی روزهای بارانی و کمی سرد را پشت سر می‌گذارد، طبق پیش‌بینی هواشناسی در روزهای آینده تا ۳۱ درجه سانتی‌گراد گرم می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد که با خروج سامانه بارشی از امشب، دمای هوای استان در سه روز آینده روند افزایشی را درپیش خواهد گرفت و بیشترین میزان افزایش دما طی این مدت در روز یکشنبه هفته آینده اتفاق خواهد افتاد به‌گونه‌ای که در مناطق ساحلی و جلگه‌ای بین ۶ تا ۸ و در مناطق ییلاقی نیز تا سه درجه هوا گرم‌تر می‌شود.

بیشترین میزان افزایش دما را در مناطق ساحلی و جلگه‌ای در شهرهای ساری، جویبار، قائمشهر، سیمرغ، نکا، بهشهر و گلوگاه شاهد خواهیم بود. دمای هوای این مناطق به طور متوسط از ۲۵ درجه بالای صفر در روز جاری، با ۶ درجه افزایش در روز یکشنبه هفته آینده بین ۳۰ تا ۳۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود. کمترین میزان افزایش دما نیز در این مدت مربوط به شهرهای محمودآباد، فریدونکنار و عباس‌آباد است. دمای هوای این مناطق از ۲۲ درجه بالای صفر در امروز چهارشنبه، با سه درجه افزایش در روز یکشنبه هفته آینده به ۲۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

در مناطق ییلاقی نیز بیشترین میزان افزایش دما مربوط به بلده، کلاردشت و سوادکوه است. دمای هوای این مناطق به طور میانگین از ۱۳ تا ۱۴ درجه بالای صفر امروز چهارشنبه، با سه درجه افزایش در روز یکشنبه به ۱۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، با خروج سامانه بارشی از شب پنجشنبه، آسمان مازندران از روز جمعه هفته جاری تا روز یکشنبه هفته آینده صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما و در ارتفاعات نیمه غربی با رگبار پراکنده و وزش باد همراه خواهد بود.

هواشناسی مازندران، شرایط جوی استان بر اساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابی هواشناسـی در روز جاری را ابری و خنک، در ارتفاعات مه‌آلود و بارندگی، در مناطق جلگه‌ای و دشت هم با بارندگی و وزش باد و از شب بتدریج با کاهش ناپایداری و در روزهای جمعه هفته جاری و شنبه هفته آینده را نیز صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی کرده است.

داده‌های آماری از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که بابل با ۱۹ و بلده با ۱۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۱۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته ۶ درجه کاهش را نشان می‌دهد.

دریای خزر نیز امروز با موج و باد متوسط همراه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha