۵۶ دستگاه در جشنواره امر به معروف خراسان رضوی شرکت کردند

مشهد- ایرنا- دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت: از مجموع ۱۲۶ دستگاه اداری استان ۵۶ دستگاه در سومین جشنواره مفلحون امر به معروف و نهی از منکر مشارکت فعال داشتند، که این رقم در دوره قبلی جشنواره ۴۰ دستگاه بود.

به گزارش ایرنا، مهدی رضایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: یکی از وظایف ستاد، تشویق و تمجید فعالان امر به معروف است و در اجرای این وظیفه جشنواره مفلحون برگزار شده و دستگاهها و افراد برتر در این حوزه معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه دستگاهها و نفرات برتر این جشنواره هشتم خرداد معرفی می‌شوند، افزود: این آیین قرار بود اسفندماه پارسال برگزار شود که به دلیل شرایط کرونا میسر نشد.

دبیر ستاد امر به معروف خراسان رضوی گفت: انتخاب دستگاهها در سه بخش دولتی، نظامی و انتظامی و قضایی صورت می گیرد که در بخش دولتی ۱۸ نفر، نظامی ۲۰ نفر و قضایی ۱۲ نفر انتخاب شده اند.

رضایی اظهار داشت: هر چیزی که در دامنه وظایف دستگاهها قرار گیرد در زمره امر به معروف و نهی از منکر است. ارزشها، مسوولیت پذیری، انضباط اداری، تکریم ارباب رجوع، حُسن شُهرت، خلاقیت و نوآوری، تقویت روحیه کار و ایثارگری از جمله مهمترین وظایف ستاد، نظارت و مطالبه گری از دستگاهها است.

وی با بیان اینکه فعالان امر به معروف مورد حمایت قانونی قرار دارند، افزود: ۹ شعبه اختصاصی در دادگاهها به این موضوع اختصاص یافته است و سعی می‌کنیم همه موارد در همان مراحل اولیه حل و فصل شود. پارسال هم سه پرونده تشکیل شد اما به مرحله حکم قضایی نرسید و در مراحل نخست حل شد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی در خصوص موضوع امر به معروف و حجاب بانوان هم گفت: مساله عفاف و حجاب فقط به زنان مربوط نمی‌شود و شامل مردان هم هست. این مقوله جنسیت بردار نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha