هوای مازندران تا پایان هفته صاف و با افزایش دما همراه است

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با اشاره به خروج سامانه ناپایدار جوی، پیش‌بینی کرد که هوای این استان از امروز تا پایان هفته جاری صاف و آفتابی و با افزایش نسبی دما همراه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد با استقرار سامانه پایدار جوی، هوای مازندران در هفته جاری صاف و با افزایش نسبی دما همراه است و این افزایش دما در مناطق مرکزی و شرقی محسوس‌تر خواهد بود.

مطابق جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی مازندران، از امروز تا روز سه‌شنبه دمای هوا در مناطق ساحلی و جلگه‌ای به طور میانگین بین دو تا سه و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز بین سه تا پنج درجه افزایش خواهد یافت.

بیشترین میزان افزایش دما در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای مازندران طی روزهای آینده مربوط به نکا است. دمای هوای این شهر از ۲۴ درجه سانتی‌گراد  بالای صفر در روز جاری با پنج درجه افزایش در روز سه‌شنبه، به ۲۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر افزایش می‌یابد و پس از آن بابل، بابلسر و بهشهر شاهد بیشترین میزان افزایش دما خواهند بود. دمای هوای این مناطق نیز به طور میانگین از ۲۴ تا ۲۶ درجه بالای صفر در روز جاری، با چهار درجه افزایش در روز سه‌شنبه، به ۲۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.  

کمترین میزان افزایش دما نیز در این مدت در مناطق غربی مازندران مربوط به چالوس، تنکابن، رامسر و عباس‌آباد است. دمای هوای این مناطق نیز از ۲۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری با دو درجه افزایش در روز سه‌شنبه به ۲۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

طبق پیش‌بینی هواشناسی مازندران، مناطق کوهستانی و ارتفاعات این استان نیز همانند شهرهای ساحلی گرمای بیشتری را تجربه خواهند کرد و بیشترین میزان افزایش دما را در طی این مدت در کجور، سوادکوه و سوادکوه شمالی شاهد خواهیم بود. دمای هوای این مناطق به طور میانگین از ۲۱ تا ۲۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری با پنج درجه افزایش در روز سه‌شنبه به ۲۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

هواشناسی، شرایط جوی مازندران براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابی هواشناسـی را از امروز تا روز سه‌شنبه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی و تدریجی دما  
و در ساعات بعد از ظهر با افزایش ابر بویژه در ارتفاعات نیمه غربی با رگبار پراکنده و وزش باد و در روزهای منتهی به آخر هفته جای چهارشنبه تا جمعه را نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی و تدریجی دما اعلام کرد.

گزارش‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که آمل با ۲۵.۴ و ساری و دشت ناز با ۲۵.۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین و آلاشت نیز با ۱۶.۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خنک‌ترین مناطق استان در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۲۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته دو درجه افزایش خواهد یافت. 

طبق پیش‌بینی ۱۲ ساعته دریایی هواشناسی مازندران، دریای خزر طی امروز و فردا با موج کوتاه و باد ملایم همراه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha