۷ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۲۹
کد خبرنگار: 998
کد خبر: 84769701
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار خراسان جنوبی: انتظار از بانک‌ها پرداخت به‌موقع تسهیلات است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: پرداخت به‌موقع تسهیلات به سرمایه‌گذاران متقاضی و تسهیل شرایط برخورداری آنان از تسهیلات اشتغالزا، مهمترین کاری است که انتظار می‌رود در دستور کار بانک‌ها قرار گیرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت در دیدار مدیر امور شعب بانک صادرات خراسان جنوبی افزود: از آنجایی که حمایت از سرمایه‌گذاران، تکلیف دستگاه‌های اجرایی در استان است لذا از بانک‌ها هم انتظار می‌رود در همین راستا موانع را از پیش پای تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران بردارند.

وی اصلاح قوانین بانک‌ها در راستای انتفاع مردم را ضروری خواند و اظهار داشت: قوانین باید به نفع مردم تفسیر و تبیین شود.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر ضرورت تغییر نگاه بانک‌ها گفت: وضع موجود بانک ها باید به نفع مردم متحول شود.

وی با اشاره به پیگیری‌هایی که به جهت حمایت از برخی واحدهای تولیدی شاخص استان در مرکز صورت گرفته است افزود: برای پرداخت تسهیلاتی که در تهران به این واحدها وعده شده، پیگیری‌های لازم صورت گیرد و این تسهیلات بدون وقفه به این واحدها پرداخت شود.

مدیر امور شعب بانک صادرات خراسان جنوبی هم در این دیدار با اشاره به وضعیت منابع ریالی موجود این بانک در استان گفت: ۱۰۵ درصد منابع استانی، در قالب تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

فرهاد راستی با قید نام واحدهای تولیدی استان که از تسهیلات این بانک استفاده کرده‌اند افزود: در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به‌ویژه وام ازدواج هم بانک صادرات اقدامات درخور توجهی انجام داده است.

استاندار خراسان جنوبی در دیدار سرپرست صندوق کارآفرینی امید استان با وی نیز گفت: بانک‌ها روند اعطای تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط را سرعت ببخشند.

وی خاطرنشان کرد: افراد متقاضی تسهیلات که واجد شرایط هستند و مدارک و مستندات آنان بدون نقص به بانک ارائه می‌شود، نباید منتظر بمانند.

قناعت با تاکید بر اینکه شالوده و اساس کارها، قانون است افزود: قانون زیربناست و همه چیز باید براساس قوانین و مقررات انجام شود ضمن اینکه قانون باید در راستای انتفاع مردم منعطف شود.

وی ضمن تشکر از عملکرد صندوق کارآفرینی امید استان، بر پرداخت تسهیلات به منظور ایجاد فرصت‌های اشتغالزا و کارآفرین تاکید کرد و گفت: حمایت از سرمایه‌گذاری، از برنامه‌های اولویت‌دار دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های استان است.

سرپرست صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی هم در این دیدار گزارش جامعی از عملکرد و فعالیت‌های این صندوق در سال ۱۴۰۰ ارائه کرد.

محمد براتی میزان تسهیلات پرداختی در سال گذشته را هزار و ۱۲۸ میلیارد ریال به ۳ هزار و ۱۱۹ فقره عنوان کرد و گفت: از این مبلغ، هزار و ۲۷ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به ۲ هزار و ۳۱۹ طرح پرداخت شده که زمینه اشتغال را برای قریب به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در استان فراهم آورده است.

وی همچنین برنامه‌ها و اهداف صندوق کارآفرینی امید در سال جاری را تشریح کرد و افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و افزایش اعتبارات امسال شاهد پرداخت چند برابری تسهیلات اشتغال در سطح استان خواهیم بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha