دشمن جنگ علیه نظام اسلامی را از قرارگاه به نبرد دیدگاه‌ها تغییر داده است

سمنان- ایرنا- عضو موسسه سیره تفحص شهدا با اشاره به اینکه جوانان دیروز و امروز هر کدام در جایگاه خود با دشمنان در حال نبرد و ایثار هستند، افزود: جنگ دیروز جنگ قرارگاه بود و جنگ امروز به جنگ دیدگاه ها تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام سید محمد میرعلی‌اکبری روز شنبه در آیین بزرگداشت آزادسازی خرمشهر در سالن شهید مطهری اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت:  رژیم صهیونیستی معتقد است که اگر می‌خواهید ایران اسلامی را از بین ببرید، یاد و خاطره شهدا را کمرنگ کنید زیرا در یادواره شهدا نام حضرت فاطمه (س) که الگوی امام زمان (عج) است برده می‌شود.

وی تاکید کرد: راهبرد دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی کمرنگ کردن نام و خاطره شهدا به ویژه در بین جوانان نسل امروز است. 

عضو موسسه سیره تفحص شهدا گفت: برخی معتقد هستند حکومت جمهوری اسلامی از بین می‌رود، به آنان بگویید افتخار می‌کنیم که پیش از حکومت و قیام امام زمان (عج)، حکومت و انقلاب سید روح‌الله خمینی (ره) اتفاق افتاد که در زمان خود هیچ ناحقی را نپذیرفت و بعد هم از بین رفت و همین کافی است.

میرعلی‌اکبری بیان کرد: مقام معظم رهبری می‌گویند خط مقدم امروز انقلاب، معلمان هستند که هدایت تفکر جامعه در دست آنان است و روحیه جهادی به نسل آینده یاد می‌دهند اما برخی معلمان هنوز خودشان در درک این موارد مشکل دارند.

وی افزود: شهید بهشتی معتقد بود بالاترین فضیلت، خواندن نماز شب نیست بلکه خدمت به انسان‌ها است و استوارترین حرکت این است که پایه زندگی و اندیشیدن را به انسان‌ها آموزش دهیم. به همین دلیل است که اکنون دشمن بر ذهن معلمان که هدایت کننده تفکرات نسل جدید هستند کار می‌کند.

عضو موسسه سیره تفحص شهدا گفت:  با اشاره به اهمیت نقش زنان در کشور گفت: اگر جامعه زنان آگاه شوند و کتاب‌های مختلف را به طور مثال در خصوص روانشناسی حجاب بخوانند، قدردان و شکرگزار دین و حکومت اسلامی خواهند بود.

آزادسازی خرمشهر یکی از پیچیده‌ترین عملیات‌ها در جنگ کلاسیک جهان بود

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان نیز در این آیین با گرامی‌داشت نام و یاد ۸۵ شهید و ۱۷۰ جانباز استان  در عملیات بیت‌المقدس گفت: خرمشهر ۵۷۶ روز در اسارت دشمنان بود که با مقاومت و ایستادگی هم‌رزمان، و ایثار شهدا آزاد شد و این اتفاق بسیار بزرگی بود

محمد شاه‌حسینی بیان کرد: وقتی مقام معظم رهبری می‌گویند خرمشهرها در پیش است، یعنی این شرایط در ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بررسی شده و لازم است معلمان و مربیان بتوانند در آزادسازی خرمشهرهای امروز موثر باشند.

وی افزود: آزادسازی خونین‌شهر، بر اثر عوامل مختلفی اتفاق افتاد گفت: نماز شب، زیارت عاشورا و خواندن قرآن باعث شد رزمندگان ما با جرات بیشتری پا به میدان بگذارند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: وحدت ملی و نهراسیدن از دشمن که بر اثر ایمان قوی رزمندگان بود نیز از دیگر عوامل پیروزی خرمشهر محسوب می‌شود.

شاه‌حسینی بیان کرد: خرمشهر پس از آزادی، بسیار آسیب دیده بود و به جز یک مسجد و یک پرچم جمهوری اسلامی ایران چیزی باقی نمانده بود. اکنون نیز مقاومت و ایستادگی خرمشهر و دزفول همچنان ادامه دارد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: آزادسازی خرمشهر یکی از پیچیده‌ترین عملیات‌ها در جنگ کلاسیک جهان بود و کسی نمی‌توانست رمز این پیروزی را کشف و حتی وقوع آن

 را پیش‌بینی کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha