بیش از ۹۶هزار نفر تحت پوشش صندوق بیمه روستائیان و عشایر کردستان قرار دارند

سنندج- ایرنا- مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کردستان گفت: کل مسمتری بگیران و بیمه شده های این صندوق در استان ۹۶ هزار و ۲۵۹ نفر است که ضریب پوشش استان با ۳۴.۴ درصد، رتبه سوم در کشور را دارد.

به گزارش ایرنا احمد توانا روز شنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: تعداد کل مشمولین بر اساس سرشماری سال ۹۵ تعداد ۲۲۱ هزار و ۲۱۱ نفر است که تعداد تحت پوشش بسیار کمتر از میزان مشمولین است.

وی ادامه داد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کردستان ۹۲ هزار و ۷۸۱ نفر بیمه شده، سه هزار و ۴۸۸ نفر مستمری بگیر و ۸۷۱ پیش از موعد بازنشسته دارد.

توانا اضافه کرد: این صندوق ۳۳۵ نفر مستمری بگیر سالمند، یک هزار و ۹۲۲ نفر مسمتری بگیر فوتی و ۳۵۰ نفر مسمتری بگیر از کار افتاده را تحت پوشش بیمه‌ای قرار داده است.

وی یادآور شد: کشاورزان، عشایر، زنان خانه دار، رانندگان حمل بار و مسافرین بین شهری، بافندگان قالی، زنبورداران، کارکنان مراکز و شرکتهای وابسته به سازمان مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و نظام پزشکی می‌توانند  تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قرار بگیرند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کردستان گفت: دو برابر حق بیمه و در واقع ۷۰ درصد آن توسط دولت تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امکان نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای از یا به دیگر بیمه‌ها وجود دارد یادآور شد: این بیمه مغفول مانده و دیده نشده است بنابراین از همه از جمله رسانه‌ها می‌خواهیم آن را به جامعه هدف معرفی کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha