۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۲۰
کد خبرنگار: 750
کد خبر: 84770718
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه شاهرود: مکتب امام‌خمینی (ره) در جامعه امروزی فرهنگ‌سازی شود

شاهرود – ایرنا – امام جمعه شاهرود گفت: فرهنگ سازی و عمومی کردن یاد، نام و راه امام خمینی (ره) در جامعه امروزی ضروری است و مناسبت‌های ملی مذهبی فرصت خوبی برای ریل‌گذاری فرهنگی در این زمینه محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام عباس امینی روز یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شاهرود افزود: شهیدان و امام (ره) نیاز به برگزاری مراسم ندارند بلکه این نیاز جامعه است و شورای فرهنگ عمومی باید برای برگزاری این نوع آیین‌ها برنامه داشته باشد چون این یکی از وظایف ذاتی شورا است.

وی از برگزاری آیین گرامیداشت سالگرد رحلت امام (ره) در شب ۱۴ خرداد خبر داد و ابراز داشت: آیین گرامیداشت سالگرد قیام ۱۵ خرداد نیز در حسینیه مدرسه قلعه با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری مختلف انجام می‌شود.

امینی به برگزاری آیین دهه کرامت و روز دختر اشاره کرد و اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی باید برنامه‌هایی در زمینه عفاف، تحصیل و ازدواج جوانان با حضور کارشناسان و نخبگان تدوین کند.

امام جمعه شاهرود به موضوع تشکیل کارگروه‌های تخصصی شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت: برای اینکه کارگروه‌های تخصصی شکل گرفته و فعال شوند مسوولانی که در این شورا عضو هستند باید فردی کارشناس با اختیار کامل را معرفی کنند.

وی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی وظایف هشت کارگروه را تعیین کرده است، افزود: کارگروه‌های تشکیل شده در اداره‌ها باید توسط مسوولان هر دستگاه مدیریت شوند.

امام جمعه شاهرود ادامه داد: کارشناسان کارگروه‌ها در ماه دستکم ۲ نشست داشته باشند و حاصل کار را در نشست‌های ماهانه شورای فرهنگ عمومی مطرح کنند تا پس از تایید اعضاء مصوب شوند.

تجلیل از مفاخر شهرستان شاهرود در دستور کار است

امینی با بیان اینکه معرفی و تجلیل از مفاخر شهرستان در دستور کار است، اظهار داشت: با تجلیل از مفاخر در حوزه‌های مختلف گفتمان سازی فرهنگی در جامعه شکل می‌گیرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود افزود: برای آیین بزرگداشت امام راحل ۷۸۰ نفر از این شهرستان به تهران اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه امسال  پس از سه سال وقفه به دلیل ماه مبارک رمضان و همچنین همه‌گیری کرونا، این تعداد افراد برای آیین سالگرد رحلت امام (ره) اعزام می‌شوند، افزود: اعزام مردم برای برگزاری این آیین به همت سپاه و همکاری دستگاه‌های اجرایی و نهادها انجام می‌شود.

به گفته وی،۲۰ دستگاه اتوبوس، یک دستگاه آمبولانس و سه دستگاه خودروی سواری از شهرستان شاهرود به این مراسم اعزام می‌شوند.

امینی به اعلام دولت مبنی بر روز عزای عمومی در کشور اشاره کرد و گفت: برای درگذشتگان حادثه آبادان طلب مغفرت می‌کنیم و امیدواریم از این گونه حوادث در کشور تکرار نشود.

رییس شورای فرهنگ عمومی شاهرود از برنامه‌ریزی و اجرای دستگاه‌ها و متولیان برگزاری اجلاسیه شهدای روحانی استان سمنان در شاهرود قدردانی کرد.  

وی با بیان اینکه با برگزاری کنسرت‌های موسیقی و شادی مردم در شهرستان مخالف نیستیم، ابراز داشت: برخی افراد و برگزارکنندگان این نوع از برنامه‌ها حاشیه‌سازی می‌کنند که باید قبل از اجرا تعهد از آنها گرفته شود.

تهیه تقویم مناسبتهای ملی و مذهبی

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شاهرود هم در این نشست گفت: تقویمی در رابطه با مناسبت‌های ملی و مذهبی تهیه شده که برای هر دستگاه اجرایی شهرستان ارسال شده است.

احمد خرم افزود: سامانه‌ای تعریف شده تا اقدام‌های هر دستگاه در برگزاری آیین‌های ملی و مذهبی با رویکرد نوآوری و خلاقانه در آن ثبت شود.

وی با بیان اینکه حوزه اجتماعی فرمانداری عملکرد دستگاه‌های اجرایی را نسبت به برگزاری مناسبت‌ها مختلف مورد بررسی قرار می‌دهد، ابراز داشت: هماهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با شورای تامین به منظور برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری از همپوشانی دیگر برنامه‌ها جلوگیری می‌کند.    

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود هم در این نشست گفت: دبیرخانه‌ای برای معرفی و تعیین یکی از مفاخر شاهرود تشکیل می‌شود.

محمد تقی یزدی افزود: اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در سطح شهرستان توسط هر دستگاه و یا نهاد باید با مجوز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شود تا با مطرح شدن آن در شورای تامین از تبعات آن جلوگیری کرد.

چگونگی بزرگداشت آیین های ۱۴ و ۱۵ خردادماه برای سالگرد ارتحال امام (ره) و قیام ۱۵ خرداد، برنامه ریزی در خصوص کارگروه‌های فرعی و معرفی یک نفر نماینده جهت پیگیری امور به دبیرخانه توسط مسوولان کارگروه ها، تعیین و انتخاب یکی از مفاخر شهرستان جهت معرفی به انجمن مفاخر استانی و گرفتن مجوز اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در شهرستان، از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha