۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۰۰
کد خبر: 84771192
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمبود فضاهای آموزشی در خلخال برطرف می‌شود

۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۰۰
کد خبر: 84771192
 کمبود فضاهای آموزشی در خلخال برطرف می‌شود

اردبیل - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش خلخال گفت: با افتتاح دو مدرسه جدید بخشی از کمبود فضاهای آموزشی در مدارس این شهر برطرف و تراکم دانش‌آموزی در کلاس‌های پرجمعیت خلخال کاهش می‌یابد.

به گزارش ایرنا ، رضا محمدی روز دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش خلخال اظهار کرد: با توجه به وسعت مدرسه ابتدایی ناصری ، محدودیت ثبت‌نام در این مدرسه برطرف خواهد شد.

وی اظهار کرد: هم‌اکنون مدرسه ابتدایی دخترانه ام‌کلثوم خلخال به عنوان پرجمعیت‌ترین مدرسه ابتدایی این منطقه بوده و با انتقال ۵۰ درصد از دانش‌آموزان آن به ساختمان مدرسه شاهد شهید فرامون بخش عظیمی از تراکم دانش‌آموزی حل می‌شود.

محمدی گفت: همچنین با بهره‌برداری از ساختمان جدید هنرستان باهنر خلخال ، مدرسه قبلی در اختیار مدرسه ابتدایی شاهد شهید بابایی قرار خواهد گرفت.

وی از در حال احداث بودن ۶ پروژه آموزشی در روستاهای خلخال خبرداد و افزود: با افتتاح این پروژه‌ها دانش‌آموزان مناطق محروم روستایی نیز از کلاس درس استاندارد بهره‌مند می‌شوند.

فرماندار خلخال نیز در این جلسه با اشاره به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش خلخال بویژه در مقطع ابتدایی گفت: در سال تحصیلی آینده دستگاه تعلیم و تربیت این شهرستان با کمبود ۷۵ نفر معلم در مقطع ابتدایی روبرو خواهد شد.

سیدجواد یحیی‌زاده به فعالیت ۹۴۶ معلم و فرهنگی در دستگاه تعلیم و تربیت این منطقه اشاره کرد و افزود: ۶۰ نفر از معلمان این شهرستان پارسال بازنشسته شدند و امسال نیز ۱۱۴ معلم بازنشسته می‌شوند.

وی بر لزوم تامین نیروی انسانی موردنیاز آموزش و پرورش این شهرستان تا مهرماه تاکید کرد و اظهار کرد: جذب معلم غیربومی برای آموزش و پرورش خلخال کارساز نیست.

وی با تاکید بر لزوم افزایش سهم شهرستان‌های استان در دانشگاه فرهنگیان و حل مشکل کمبود نیروی انسانی در مناطقی همچون خلخال اظهار کرد: معلمان غیربومی جذب شده جدید خلخال تنها پس از گذشت یک سال از خدمت خود در این شهرستان اقدام به انتقال و تغییر محل خدمت خود به زادگاه خود می‌کنند و کمبود نیروی انسانی به قوت خود باقی می‌ماند.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد ، ۱۱ هزار و ۱۲۶ دانش‌آموز منطقه آموزش و پرورش خلخال در ۱۳۱ مدرسه و ۳۶۷ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در ۲۶ مرکز در سال تحصیلی جاری مشغول تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha