فرماندار میاندوآب: کالاهای اساسی با اولویت مناطق محروم و روستاها توزیع شود

مهاباد- ایرنا- فرماندار ویژه میاندوآب با تاکید بر توزیع عادلانه اقلام اساسی گفت: در توزیع کالاهای اساسی ویژه تنظیم بازار مناطق محروم و کم برخوردار و همچنین روستاها در اولویت قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی پیام روز یکشنبه در کارگروه تنظیم بازار میاندوآب اظهار کرد: همچنین در راستای رفاه مردم عاملان توزیع در این مناطق افزایش یافته و نظارت بر آنها به صورت جدی انجام شود. 

وی با بیان اینکه همیشه بازرس در این مراکز حضور داشته باشد، افزود: حضور ناظران در مراکز توزیع اقلام اساسی چرخشی و بدون اطلاع قبلی باشد.

فرماندار ویژه میاندوآب گفت: گشت های نامحسوس نظارتی از طرف شورای تامین شهرستان راه‌اندازی و بر نحوه توزیع اقلام اساسی، قیمت‌ها، فعالیت اصناف، برداشت مصالح از رودخانه ها و تمام حوزه های مربوط به تنظیم بازار نظارت و با خاطیان برخورد قانونی شود.

پیام همچنین با اشاره به ابلاغ جدید نرخ شیر، افزود: حداکثر قیمت هر کیلوگرم شیرخام برای مصرف کننده ۱۶۰ هزار ریال و قیمت خرید از دامدار در محدوده ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار ریال تعیین شده است.

وی با بیان اینکه تولید کنندگان مرغ جایگاه ویژه ای در اقتصاد و بازار منطقه دارند، گفت: متاسفانه برخی از مرغداران با خودداری از جوجه ریزی و پرورش مرغ سعی در افزایش قیمت دارند.

وی تاکید کرد: از جامعه مرغداران انتظار می رود احساس مسئولیت بیشتری نسبت به مردم داشته باشند. 

وی با اشاره به آرامش نسبی حاکم بر بازار گفت: ۲۳۷ تن برنج خارجی، ۱۶۰ تن شکر و ۲۸ تن قند به این شهرستان اختصاص یافته است که در ۲۰ مکان از مناطق مختلف شهری و روستایی با اولویت مناطق محروم توزیع خواهد شد.

به گزارش ایرنا، در این جلسه  افزایش نرخ کرایه تاکسی های درون شهری میاندوآب به میران ۳۵ درصد بررسی شد و براساس آن کرایه هر مسیر ۲۰ هزار ریال، ۲ مسیر ۳۵ هزار ریال و کرایه دربستی ۱۰۰ هزار ریال تعیین شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha