سرریز دغدغه شهیدان زنده مازندران در حضور استاندار

ساری - ایرنا - همایش یک روزه تجلیل از جانبازان قطع نخاعی مازندران عصر امروز یکشنبه با حضور استاندار مازندران در شهرستان محمودآباد برگزار شد ، همایشی که با درد دل و بیان مشکلات این حماسه آفرینان جاویدان هشت سال استقامت همراه بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، همایش تجلیل از ایثارگران و جانبازان دوران دفاع مقدس عصر امروز با حضور سید محمود حسینی پور استاندار مازندران ، مدیرکل بنیاد شهید مازندران و سایر مسئولان پس از یک وقفه چندساله و بی توجهی به این سرمایه های دوران حماسه در مجتمع نفت شهرستان محمودآباد برگزار شد.

مردان روزهای جنگ در این همایش سفره دلشان را باز کردند و چنان سخن گفتند که گویی مشکلات زندگی و بی توجهی ها بیش از خمپاره و مین بر قامت رعنای آنان زخم زده است ؛ مشکلاتی از جمله فقدان دسترسی مناسب به دارو ، ویلچرهای فرسوده، هزینه های سنگین درمان تا بی توجهی و رو برگردانی مسئولان شهری و استانی که گویا وزن دومی بیش از اولی این بازماندگان شهد شهادت را رنجانده است. 

برخی از جانبازان در نشستی صمیمی با استاندار مازندران که همنشینی با جانبازان و ایثارگران و همچنین خانواده شهدا را در اولیت کاری نخستین روزهای خود قرار داد، از مشکلات بیکاری فرزندانشان صحبت کرده و خواستار راهی برای حل این مشکلات شدند. 

گلایه جانبازان قطع نخایی از فرسودگی ویلچرها عمیق تر از دیگر مشکلات بود و برخی از جانبازان حاضر به استاندار مازندران گفتند که ویلچر آنان حتی بیش از پنج سال تعویض نشده در حالی که مدت استاندارد استفاده از آن سه سال است.

در ادامه همایش استاندار مازندران از مقام شامخ ایثارگران از آنان و خانواده هایشان تجلیل کرد و به رسم یادبود لوحی به آنان هدیه داد. 

سرریز دغدغه شهیدان زنده مازندران در حضور استاندار

کوتاهی درباره ایثارگران از هیچ مسئولی پذیرفته نیست

سیدمحمود حسینی پور در این مراسم توجه به جانبازان و خانواده هایشان را وظیفه انکارناپذیر مسئولان استان دانست و گفت: هیچ کوتاهی در خصوص این قشر پذیرفته نیست و تمام مسئولان و مدیران شهرستانی وظیفه دارند به منزل جانبازان بروند و صله رحم را به جا بیاورند.

وی با بیان اینکه تمام مردم و مسئولان نظام به جانبازان و ایثارگران مدیون هستند ، افزود: منظور از توجه به جانبازان نیاز مادی نیست بلکه همراهی روحی با این عزیزان می باشد.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت : جانبازان با وجود این که در شرایط بسیار سختی زندگی می کنند ولی به دلیل کرامت و بزرگی لب به سخن نمی گشایند و از مشکلاتشان حرفی نمی زنند.

استاندار مازندران همچنین در این مراسم از همسران جانبازان تقدیر کرد و گفت: بیان ایثار و از خودگذشتگی همسران از قدرت کلام خارج است زیرا این بانوان خود به نوعی ایثارگر هستند و سال هاست زخم های جنگل تحمیلی را با جان و دل بر دوش می کشند.

وی همچنین در خصوص مشکلات ویلچر جانبازان توضیح داد: در این خصوص مکاتباتی با حوزه ستاد ایثارگران انجام شد و قرار است با تخصیص بودجه مناسب ویلچرهای از کارافتاده و فرسوده تعویض و ویلچر جدید در اختیار ایثارگران قرار گیرد.

استان مازندران بیش از ۳۰ هزار جانباز دارد که ۶۶ نفر از این تعداد جانباز قطع نخاعی می باشند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha