صیانت از منافع ملی، فردی و اخلاق وظیفه مدیران حراست‌ دانشگاه‌ها است

تهران-ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وظیفه حراست‌ها را خطیر توصیف کرد و گفت: حراست از اخلاق، ایمان، آبرو، بصیرت و معرفت و همچنین صیانت از منافع فردی و ملی وظیفه اصلی مدیران حراست دانشگاه‌ها است.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از روابط عمومی وزارت علوم، محمدعلی زلفی‌گل در نشست سراسری مدیران حراست دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری با محوریت «جهاد تبیین و رویکردهای حراستی» که به میزبانی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، خطاب به حاضرین در نشست افزود: شما مدیران حراست دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک های علم و فناوری نیروهای مورد وثوق انقلاب و نظام و عزیزانی هستید که وظیفه آنها صیانت از صداقت است.

وی تصریح کرد: وظیفه مدیران حراست، وظیفه سنگینی است و حراست تجمیعی از شبکه فضیلت‌هاست که این مهم ظرفیت بالایی می‌طلبد،

وزیر علوم تصریح کرد: وظیفه مدیران حراست ها، حراست از آبرو، منافع ملی و فردی، اخلاق، ایمان، صداقت، بصیرت و معرفت است و به عبارتی حراست تجمیعی از همه خوبی‌ها و شبکه فضائل است که این مهم ظرفیت بالایی می‌طلبد.

زلفی گل یادآور شد: در دوران پساکرونا و بازگشایی مجدد دانشگاه‌ها و آموزش حضوری پس از یک وقفه دو ساله، نسل‌های جدید دانشجویان با رویکردها و افکار جدید وارد دانشگاه‌ها شدند که باید با منطق، علم، حوصله و سعه صدر با دانشجویان عزیز برخورد شود.

وی همچنین گفت: نیروهای حراست در صف اول هستند و باید برنامه‌ریزی کنند تا از ظرفیت اساتید و کارمندان ارزشی، تشکل‌های اسلامی و کانون های فرهنگی بهره مند شوند.

وزیر علوم افزود: روسای دانشگاه‌ها را باید توجیه کرد که دست معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی را برای فعالیت‌های فوق برنامه باز بگذارند تا شرایطی ایجاد شود که به صورت غیرمستقیم و در قالب برنامه‌های خاصی جنبه‌های آموزشی، قانون مداری، رعایت آزادی در چارچوب قانون و احترام به حریم خصوصی دیگران را آموزش دهند. یک شهروند عالم و دانشجو باید جامعه پذیری بالایی داشته باشد و قوانین را محترم بشمارد و آزادی را در چهارچوب قانون بپذیرد.

زلفی گل در بخش دیگری از سخنان خود از مدیران حراست دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری درخواست کرد با معاونان آموزشی، فرهنگی و دانشجویی دانشگاه خود ارتباطات گسترده ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه عقل یعنی «پیشگیری» و حراست یعنی «عقل»؛ خاطرنشان کرد: عقل بر اثر تجربه به دست می‌آید و کار حراست یعنی کار عاقلانه، یکی از هنرهای حراست آن است که قدرت پیش‌بینی و پیشگویی داشته باشد.

وزیر علوم تصریح کرد: آیین نامه مدیریت دانشگاه‌ها در حال بازنگری است، در این آیین نامه، مدیریت حراست دانشگاه‌ها، عضو هیات رییسه آن مرکز آموزش عالی خواهند بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha