۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۰۱
کد خبرنگار: 1425
کد خبر: 84771689
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

والدین، دانش آموزان را به موقع در مدارس ثبت نام کنند

ایلام - ایرنا - دبیر ستاد ثبت نام دانش آموزان اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام از والدین ایلامی خواست تا فرزندان دانش آموز خود را به موقع در مدارس ثبت نام کنند.

علیرضا قریشی زاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به مهلت زمانی تعیین شده برای ثبت نام دانش آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۲، والدین باید برای ثبت نام فرزندانشان به موقع اقدام کنند.

وی با اشاره به تشکیل ستاد ثبت نام دانش آموزان در این اداره کل افزود: ستادهای ثبت نام دانش آموزی در سه سطح استان، منطقه و مدرسه شکل گرفته که با شروع ثبت نام دانش آموزان از هفته نخست خردادماه فعالیت خود را آغاز کرده اند.

وی ادامه داد: ثبت نام دانش آموزان ورودی دوره های تحصیلی (اول ابتدایی، هفتم و دهم ) در مدارس دولتی و غیردولتی بصورت حضوری و از طریق سامانه سیدا با مسئولیت مدیر مدرسه انجام می شود و ثبت نام دانش آموزان میان پایه بعد از برگزاری امتحانات نوبت دوم و اعلام نتایج نهایی در سامانه سیدا توسط مدیر مدرسه و بصورت غیرحضوری انجام خواهد شد.

قریشی زاد همچنین در خصوص ثبت نام دانش آموزان در مدارس شاهد فرایند نام نویسی در این مدارس شامل کلاس اول ابتدایی از هفتم خرداد تا ۲۰ خرداد، پایه هفتم متوسطه اول از ۲۱ خرداد تا ۱۰ تیر ماه، پایه دهم متوسطه از ۱۰ تیر تا ۲۰ تیر ماه عنوان کرد.

وی افزود: فرایند ثبت نام از طریق سامانه پادا به آدرس pada. medu. ir و توسط خود اولیا انجام می شود لذا اولیا گرامی از مراجعه حضوری به مدارس شاهد جهت ثبت نام خودداری نمایند.

وی همچنین در خصوص دستورالعمل ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ گفت: فرآیند ثبت نام این دانش آموزان از سوی وزارت به ستادهای ثبت نام در سطح استان در آینده ابلاغ خواهد شد. 

قریشی زاد با تاکید بر اینکه دریافت هرگونه وجه در زمان ثبت نام به جزء وجوه مربوط به بیمه حوادث دانش آموزی و کتب درسی در مدارس دولتی و هیات امنایی ممنوع است، افزود: مردم در صورت مشاهده موارد تخلف با شماره ۳۳۳۴۲۲۷۰  تماس بگیرند.

وی پیش بینی کرد مهرماه امسال آموزش و پرورش میزبان بیش از ۱۱ هزار دانش آموز کلاس اولی باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha