۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۲۹
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84772150
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹ زبان خارجی در مرکز زبان دانشگاه پیام نور کردستان آموزش داده می‌شود

سنندج- ایرنا- رییس دانشگاه پیام نور کردستان گفت: ۹ زبان خارجه از جمله انگلیسی، فرانسوی و روسی در مرکز آموزش زبان این دانشگاه آموزش داده می‌شود و از اقشار مختلف جامعه هم زبان آموز می‌پذیرد.

به گزارش ایرنا، یعقوب احمدی روز دوشنبه در افتتاحیه مرکز آموزش زبان های خارجه دانشگاه پیام نور استان کردستان در سنندج اظهار داشت: یکی از مهمترین مولفه ها برای برقراری ارتباط و ایجاد تعامل تسلط بر زبان طرف گفت و گو است.

وی با اشاره به اینکه یکی از شاخص های توسعه یافتگی جهانی هم شناخت زبان های مختلف است، افزود: در چنین شرایطی وجود مراکز آموزش زبان های خارجی در هر جامعه ای امری ضروری است.

رییس دانشگاه پیام نور کردستان اضافه کرد: وقتی مرکز آموزش زبان توسط نهاد علمی هم چون دانشگاه ها ایجاد شود بی شک آموزش های ارائه شده در آن از کیفیت بالاتری برخوردار خواهد بود.

احمدی با اشاره به اینکه وجود مراکز آموزش زبان های خارجی منجر به توسعه محلی، منطقه ای، ملی و بین المللی می شود، گفت: در مرکز آموزش زبان های خارجه دانشگاه پیام نور استان ۹ زبان خارجی توسط بهترین اساتید این حوزه آموزش داده می شود.

معاون آموزش و پژوهش دانشگاه پیام نور کردستان در این مراسم با اشاره به اینکه حدود یک سال پیگیر دریافت مجوز این مرکز بودیم، گفت: دانشگاه پیام نور کردستان نخستین استانی است که در سطح کشور اقدام به راه اندازی مرکز زبان های خارجه کرده است.

مریم مهدی‌ عراقی اضافه کرد: با صدور مجوز مرکز زبان خارجه دانشگاه پیام نور استان فرآیندی در سازمان مرکزی برای ایجاد این گونه مراکز طراحی و تعریف شد.

یکی از اعضای شورای شهر سنندج هم در این مراسم با اشاره به اینکه حضور در محیط دانشگاهی موجب ایجاد شادی و نشاط می شود، اظهار داشت: هر چند طی ۲ سال اخیر به دلیل عوامل مختلفی از جمله کرونا وضعیت فضاهای آموزشی تحت تاثیر قرار گرفت ولی همچنان دانشجویان شور آموختن دارند و با بازگشایی دانشگاه ها این نشاط در حال افزایش است.

عزت‌الله رضایی افتتاح مرکز زبان دانشگاه پیام نور را اتفاق خجسته‌ای خواند و یادآور شد: لازمه رشد هر جامعه ای آشنایی با زبان های خارجی است به گونه ای که امروزه هر کسی غیر از زبان مادریش به زبان دیگری تسلط نداشته باشد بی سواد محسوب می شود.

۹ زبان خارجی در مرکز زبان دانشگاه پیام نور کردستان آموزش داده می‌شود

آغاز ثبت نام در کلاس های مرکز زبان های خارجه دانشگاه پیام نور از فردا سه‌شنبه

مدیر مرکز زبان های خارجه دانشگاه پیام نور کردستان هم در این مراسم با اشاره به اینکه یک ماه پیش مجوز این مرکز آموزشی صادر شده است، گفت: در این مرکز ۹ زبان بین المللی شامل فرانسوی، انگلیسی، آلمانی، اسپانیایی، ترکی استانبولی، چینی، روسی، کره ای و ایتالیایی پوشش داده می شود.

زانا جشمیدی اضافه کرد: به دلایل متعددی از جمله شیوع کرونا و تعطیلی دانشگاه ها و مجازی شدن آموزش ها سطح علمی دانشجویان از لحاظ زبان انگلیسی کاهش پیدا کرده و همین ضرورت وجود مراکز آموزشی را افزایش داده است.

وی با اشاره به اینکه در این مرکز از همه اقشار مختلف اعم از دانشجو و غیردانشجو زبان آموز پذیرش می شود، افزود: در این مرکز با حضور اساتید برجسته سعی خواهد شد بهترین و به روزترین آموزش ها به زبان آموزان ارائه شود.

مدیر مرکز زبان های خارجه دانشگاه پیام نور کردستان با اشاره به اینکه ثبت نام در کلاس های این مرکز از فردا سه‌شنبه ۱۰ خرداد آغاز می شود، گفت: علاقه مندان می توانند هر روز صبح از ساعت ۹ تا ۱۲ و عصرها ساعت ۱۶ تا ۱۹ به دفتر مرکز آموزش زبان های خارجه واقع در ساختمان دانشگاه پیام نور سنندج در خیابان ۱/۱۷ بهاران مراجعه کنند.

جمشیدی با بیان اینکه  تخفیف ویژه به دانشجویان همه دانشگاه‌ها برای شرکت در کلاس های این مرکز داده می‌شود، اظهار داشت:  گواهی و مدرک معتبر وزارت علوم در این مرکز برای زبان آموزان صادر خواهد شد.

دانشگاه پیام نور کردستان دارای حدود ۱۲ هزار دانشجوی فعال در ۲۰۰ رشته، محل و ۹ مرکز و واحد دانشگاهی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha