۱۲ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۵۲
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84772161
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بهزیستی زنجان بیش از پنج هزار خدمت در پاتوق‌های معتادان ارائه داد

زنجان - ایرنا - سرپرست بهزیستی استان زنجان با اشاره به ارائه خدمات به ۲۰ پاتوق معتادان توسط مرکز سیار کاهش آسیب (موبایل سنتر) گفت: طی سال گذشته بیش از پنج هزار خدمت سیار در این پاتوق ها ارایه شد و خدمات دهی و فعالیت تیم‌های سیار در سال ۱۴۰۱ نیز ادامه دارد.

 سلمان حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شناسایی مناطق آسیب خیز و در معرض آسیب در مناطق تحت پوشش، شناسایی معتادان تزریقی، توزیع وسایل کاهش آسیب بین معتادان، اخذ تست اچ آی وی، هماهنگی واکسیناسیون هپاتیت ب، غربالگری علامتی سل و ارجاع موارد مشکوک به مراکز بهداشتی از خدمات موبایل سنتر است.

وی توزیع لباس و پوشاک مناسب، راهنمایی و ارجاع معتادانی که آمادگی مراجعه به مراکز ترک اعتیاد را دارند را از دیگر خدمات این مرکز سیار  عنوان کرد و گفت: شناسایی بانوان معتاد مراجعه کننده به پاتوق ها نیز از دیگر خدمات موبایل سنتر به افراد دارای سوءمصرف مواد است.

حسینی افزود: مرکز سیار کاهش آسیب موبایل سنتر از مراکز تحت نظارت بهزیستی شهرستان زنجان، فعالیت خود را از بیستم شهریور سال ۱۴۰۰ آغاز  کرده و این مرکز مجهز به یک دستگاه خودروی ون مناسب سازی شده است و در مواردی که فرد معتاد علاقه یا انگیزه ای برای ترک اعتیاد ندارد و یا هنوز موفق به ترک اعتیاد نشده خدمات کاهش را در مناطق آسیب خیز ارائه می دهد.

وی خاطرنشان کرد: تعداد محله‌های تحت پوشش برنامه اجتماع محور بهزیستی استان ۱۸۷ محیط شامل ۱۰۴ محیط شهری، ۴۹ محیط روستایی، ۱۳ محیط آموزشی و ۲۱ محیط کار است که در قالب برنامه‌های آموزشی با رویکرد اجتماع‌محور از گرایش افراد به سمت اعتیاد پیشگیری و فعالیت می‌کنند.

به گفته این مسوول، هم اکنون ۱۵ مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی معتادان تحت نظارت بهزیستی و یک مرکز گذری- سرپناه کاهش آسیب در استان فعالیت می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha