۸۶۵۰ میلیاردریال؛ اعتبار ویژه حوزه آب و فاضلاب در سفر هیات دولت به آذربایجان‌غربی

ارومیه - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: در سفر سی ام اردیبهشت رئیس جمهور و هیات دولت به استان، هشت هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال برای تداوم اجرا و اتمام طرح های این حوزه اختصاص داده شده است.

لطیف خوش سیرت روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان اعتبار برای اتمام عملیات اجرایی سه طرح در ارومیه و اجرای طرح های تامین آب و سامانه های جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در شهرهای بوکان، پیرانشهر و قره‌ضیاءالدین (چایپاره) اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: در این سفر، چهار هزار میلیارد ریال برای تامین آب شرب اضطراری، ۴۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل و راه اندازی مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب و ۴۵۰ میلیارد ریال برای اجرای مابقی خط انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب به دریاچه در شهرستان ارومیه در نظر گرفته شد.

وی اظهار کرد: در بوکان نیز برای تامین آب شرب این شهر، سه هزار میلیارد ریال اختصاص یافت که با این اقدام آب شرب پایدار شهروندان بوکان تا چندین سال تامین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی از اختصاص ۶۰۰ میلیارد ریال برای تامین آب شرب اضطراری پیرانشهر خبر داد و اظهار کرد: این میزان اعتبار، برای تجهیز و وارد مدار بهره برداری شدن چاه های آب حفر شده و احداث مخزن ذخیره آب ۱۰هزار مترمکعبی برای رفع مشکل افت فشار آب هزینه خواهد شد.

خوش سیرت با اعلام اینکه در این سفر ۲۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل سامانه فاضلاب قره ضیاءالدین (چایپاره) اختصاص یافت، گفت: با این میزان اعتبار و تکمیل سامانه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب، ۱۰۰ درصد شهرو قسمت های باقیمانده به علاوه مساکن مهر منطقه بیگ زمان تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

رئیس جمهور و هیات دولت، جمعه ۳۰ اردیبهشت امسال، سفری یکروزه به آذربایجان غربی داشتند که در این سفر ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در حوزه توسعه ای و ۳۰۰ هزار میلیارد ریال هم در حوزه تسهیلات اعتباری به استان اختصاص یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha