فرانسه: هرکاری برای بازگرداندن صلح به اوکراین انجام می‌دهیم
کاترین کولونا وزیر امور خارجه فرانسه حین بازدید از شهر بوچا، اوکراین

تهران- ایرنا- وزیر امورخارجه فرانسه روز دوشنبه و حین بازدید از شهر بوچا در اوکراین اعلام کرد که پاریس به همراه دوستان و متحدانش در کنار اوکراین است و هر کاری ممکنی برای بازگرداندن صلح به این کشور انجام خواهد داد.

به گزارش ایرنا به نقل از لو فیگارو، کاترین کولونا در بازدید از شهر بوچا در اوکراین، با اشاره به حوادثی مرگباری که در این شهر رخ داده است، افزود: این نباید اتفاق بیفتد، نباید دوباره آغاز شود.

وی که نخستین سفر دیپلماتیک خود را در قامت وزیر امور خارجه فرانسه به اوکراین انجام می‌دهد، به مشارکت نظامیان فرانسوی در تحقیقات مربوط به جنایات جنگی که ادعا می‌شود در این شهر رخ داده، اشاره کرد.

کولونا ادامه داد: تنها نتیجه تحقیقات انجام شده توسط مقامات اوکراینی امکان تعیین هویت افراد مسئول در این جنایات را فراهم می‌کند؛ به ویژه بر اساس حقایقی که تیم فرانسوی در تهیه آنها کمک کرده است.

وی همچنین از یک کلیسای ارتدکس که به دیوارهای آن تصاویری از حوادث اخیر بر آن نصب شده بود، بازدید کرد.

دیدار با رئیس جمهور و و وزیر امور خارجه اوکراین، گفت‌وگو در زمینه صادرات محصولات کشاورزی و دانه‌های روغنی اوکراین و تحویل سلاح‌های فرانسوی به کی‌یف، بخشی از برنامه سفر وزیر خارجه فرانسه به اوکراین اعلام شده است.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد و بیشتر در قالب اعمال تحریم‌های گسترده اقتصادی و سیاسی و ارسال محموله سلاح‌های سبک و سنگین به طرف‌های درگیر جنگ ادامه می‌یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha