۱۴ خرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۲۴
کد خبرنگار: 3123
کد خبر: 84772304
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ساختار شرکت‌های آبفای کشور اقتصادی است

بجنورد- ایرنا- معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب گفت: ساختار شرکت‌های این مجموعه اقتصادی است و از طریق مدیریت مالی مناسب باید قیمت تمام شده را کاهش داد.

مسعود خشایی روز شنبه در بجنورد به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: توسعه بازار فروش و افزایش شمار مشترکان تحت پوشش شبکه فاضلاب شرکت های آبفای استانی را از زیانده بودن خلاص می کند.

وی گفت: باید علاوه بر این که شبکه فاضلاب را توسعه می‌دهیم بازار مناسب نیز برای آن پیدا کنیم تا از هدر رفت سرمایه در این بخش جلوگیری شود.

 معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب خاطرنشان کرد: راه برون رفت از مشکلات مالی برای شرکت های آب و فاضلاب توسعه شبکه و شمار مشترکان فاضلاب است.

وی افزود: کاهش قیمت تمام شده آب و فاضلاب نیز به افزایش بهره وری در این بخش می انجامد و از دیگر سو تعرفه های آب باید واقعی شود.

خشایی خاطرنشان کرد: اگر تعرفه های آب واقعی تر شود به قیمت های اصلی نزدیک می شویم و این در حالی است که بخشی از زیانده بودن شرکت های آبفا در کشور مربوط به تعرفه هاست.

 معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب یکی از مهم‌ترین بخش اقتصادی شرکت های آب و فاضلاب را افزایش پوشش شبکه های فاضلاب در کشور و فروش پساب دانست و افزود: استفاده از پساب در صنعت و دیگر بخش ها می تواند علاوه بر استحصال آب توان اقتصادی شرکت های آبفا را افزایش دهد.

 وی رضایت‌مندی مردم از مدیران  این بخش را یکی از ملاک های ارزیابی آن ها بیان کرد و گفت: مدیران باید راهکار های مناسبی در این بخش داشته باشند.

وی یکی از مباحث اصلی آب شرب را افزایش کیفیت آن بیان کرد افزود: در برخی شهرها این مشکل دیده می شود و به همین دلیل  منابع خوبی برای افزایش کیفیت و رفع بو وطعم نا مناسب آب در نطر گرفته شده است تا میزان رضایت مردم افزایش یاید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha