وزارت علوم از قراردادهای پژوهشی در حوزه آب حمایت می‌کند

تهران - ایرنا - قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: اگر دانشگاه‌ها در خصوص مسأله آب قرارداد پژوهشی و همایش‌های علمی بین المللی داشته باشند از آنها حمایت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، وحید حدادی اصل روز دوشنبه در اجلاس سه روزه روسای دانشگاه‌ها که توسط دانشگاه تبریز در حال برگزاری است، افزود: اولویت قرار دادن موضوع مرجعیت دیپلماسی علمی در میان برنامه‌های پنج‌گانه وزیر علوم نشان از اهمیت و تاکید ویژه‌ به این زمینه است.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل با اشاره به سخنان وزیر علوم در اجلاس سراسری روسای دانشگاه‌ها گفت: وزیر علوم اولین موردی که در خصوص آن توضیح داد مرجعیت دیپلماسی علمی در وزارت علوم بود که این مهم نشان از اهمیت دادن به مرجعیت دیپلماسی علمی و اهمیت ویژه‌ تقویت همکاری‌های بین‌المللی در برنامه‌های وزیر است.

حدادی اصل افزود: اهمیت همکاری با کشورهای همسایه و لزوم توجه به ورود و تبادل علم و تکنولوژی در همکاری‌های علمی و بین‌المللی از موضوعات مهم دیگر است تا فناوری و تکنولوژی‌های جدید وارد شده و توانمندی‌های ما نیز صادر شوند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: موضوع مهم دیگر لزوم میزبانی از دانشجویان بین‌المللی در کشور، توجه جدی به این موضوع، لزوم عضویت در سازمان‌های بین‌المللی و استفاده از فرصت‌های فراهم شده‌ است؛ بهره برداری از این فرصت‌ها برای تقویت همکاری‌های علمی، بین‌المللی و دیپلماسی علمی موثر خواهد بود.

رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم از حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در کشورهای دیگر حمایت و بر ضرورت هماهنگی دانشگاه‌ها در انعقاد قراردادهای بین المللی با این مرکز تاکید کرد.

حدادی اصل یادآور شد: نکته دیگری که وزیر علوم در این خصوص به روسای تاکید کرد، عقد قراردادها و تفاهم‌نامه‌ها دانشگاه‌های کشور با دانشگاه‌های مختلف از طریق مرکز مطالعات همکاری‌های بین‌المللی و نظارت این مرکز بود.

تاکید بر لزوم اصلاح ساختار سازمانی در مدیریت‌های همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه‌ها و ارتقای سطح اختیارات از موارد دیگر مطرح شده در این اجلاس بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha