۱۰ خرداد ۱۴۰۱، ۹:۰۹
کد خبرنگار: 2923
کد خبر: 84772836
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هزار میلیارد ریال اعتبار امسال به موزه دفاع مقدس خراسان رضوی اختصاص یافته است

مشهد- ایرنا- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: برای ادامه مراحل ساخت و راه اندازی موزه دفاع مقدس استان، امسال هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

سردار حسینعلی یوسفعلی زاده دوشنبه شب در سفر به تایباد و در شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس این شهرستان افزود: تاکنون حدود هفت هزار از ۱۹ هزار متر مربع مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون چهار هزار متر دیگر این طرح در دستور کار قرار دارد ادامه داد: با اعتبار و منابع مالی که در اختیار داریم امیدواریم این طرح که یکی از مهمترین طرح های در حال ساخت این استان است در مدت زمان سه سال آینده به پایان برسد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی به تدفین شهدای گمنام در استان خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: هم اکنون پیکر ۳۲۵ شهید گمنام در ۱۱۵ منطقه شهری استان دفن شده اند و با توجه به برکات حضور این عزیزان در هر منطقه، ۱۰۰ درصد مناطق شهری استان مشتاق تدفین این شهدا در مناطق خود هستند.

یوسفعلی زاده افزود: با این حال هم اکنون در ۴۵ منطقه از مناطقی که این عزیزان تدفین شده اند  المان آنها ناتمام و یا نیمه تمام است.

وی ادامه داد: در سفر فروردین ماه هیات دولت به استان خراسان رضوی، در حوزه اتمام المان شهدای گمنام استان خراسان رضوی اعتبارات خوبی پیش بینی شده است که بر این اساس امیدواریم ساخت این مکانهای معنوی تا پایان امسال به پایان برسد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت:برای حل این مشکل یکی از شرایط تدفین شهدای گمنام در مناطقی که متقاضی هستند  اجرایی شدن ۵۰ درصد یادمان شهدا قبل از تدفین عنوان شده است.

یوسفعلی زاده افزود: تاکنون ۲۰ جلد کتاب در مورد زندگینامه، مرامنامه و سرگذشت تعدادی از شهدای خراسان رضوی رونمایی شده است و در این راستا ۱۵۰ استاد دانشگاه و حوزه علمیه بر روی ۳۰۰ پرونده علمی برای تالیف دانشنامه شهدا برنامه های پژوهشی دارند.

شهرستان ۱۴۰ هزار نفری تایباد متشکل از ۲ بخش مرکزی و میان ولایت با ۳۸ روستا در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha