صادق ستاری فرد روز سهشنبه در گردهمایی معاونان تربیت بدنی ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور در مشهد افزود: به هیچ وجه امکان ندارد بدون دانش و توجه به مسائل علمی و دانش بنیان در حوزهای همچون تعلیم و تربیت و بخشهای مختلف متصل به آن فعالیت کرد.
وی با اشاره به این که سه اصل "دسترسی، بهرهوری و بهرهمندی" باید برای تمامی فضاهای موجود ورزشی وجود داشته باشد افزود: ارائه خدمت به مردم آن هم خدمات با کیفیت از اصول مهمی است که باید در انجام وظایف مدنظر باشد.
معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش با بیان این که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش همه ساحت ها در کنار هم هستند و ساحت عبادی و دینی در محوریت تمامی ساحتها قرار دارد گفت: این بدان معناست که تعلیم در خدمت تربیت است و باید برای تربیت انسان تراز سند تحول با توجه به اصول دینی و تربیتی بکوشیم.
ستاری فرد افزود:سلامت، مقدمه و زیربنای عبادت و همچنین مقدمه یادگیری است و معتقدیم انسان سالم در تربیت و تعلیم نیز موفق است.
وی ادامه داد: در سالهای بعد از انقلاب همواره "تربیت" دغدغه انقلابیون بوده است و تولیت نظام تعلیم و تربیت همواره از دغدغه های مطرح در ابتدای انقلاب و پس از آن بوده و تربیت جامعه با تربیت دانش آموز در ارتباط مستقیم و غیرمستقیم به صورت توامان است و به طور جد بر این اعتقادیم که حوزه تربیت بدنی و سلامت جدا از شاکله تربیتی نیست.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان این که همه اقدامات و برنامهها در حوزه تربیت بدنی و سلامت باید با رویکرد تربیتی باشد گفت: خانواده محوری همه فعالیتها مد نظر وزارت آموزش و پرورش است و در این راستا نهاد خانواده و مدرسه را دو نهاد مقدس متولی تربیت انسان برای یک جامعه عبادی می دانیم.
ستاری فرد افزود: تربیت محوری و خانواده محوری جزء مهمترین اصول و سیاستهای مد نظر است ضمن این که اصل عدالت محوری نیز به معنای بهرهمندی همه دانش آموزان از امکانات و استعدادیابی همه آنها از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی با اشاره به تشکیل قرارگاه عدالت تربیتی در وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در این راستا به مناطق محروم و مناطق مرزی توجه ویژه و برای دانش آموزانی که دسترسی حداقلی به منابع و امکانات دارند خدمات لازم را ارائه میدهیم و باید یکی از نقاط تمرکز و توجه ما در وزارتخانه، دانش آموزان محروم در این مناطق و شناسایی استعدادها،ضعفها و چالشها باشد.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که ۳۳ هزار معلم ورزش در کشور ظرفیت قابل توجهی است که باید از آن برای سلامت دانش آموزان بهره برد گفت: با توجه به زیرساختهای تربیت بدنی و سلامت موجود باید به گونهای برنامهریزی و هدفمندی صورت گیرد که دانش آموزان، دیگر به دنبال کلاسهای ورزش خارج از مدرسه نروند.
ستاری فرد افزود:ایجاد ۱۹ هزار کانون ورزشی در کشور میتواند بستر ساز غنیسازی اوقات فراغت باشد و برای تحقق این مهم آموزش و پرورش به تنهایی نمیتواند به پیش برود بلکه نقش عوامل سهیم و موثر مورد اشاره در سند تحول بنیادین نیز بسیار مهم است لذا مشارکت جویی اصل بعدی ما در پیشبرد امور است.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی هم در این گردهمایی گفت: وظایف ما در نظام تعلیم و تربیت و حیات طیبه مورد تاکید در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مستلزم حرکت با برنامه، موثر و هدفمند ماست.
سید امیر شوشتری افزود: ارتباط مربی ورزش با دانش آموز، ارتباطی الگوگیرانه است و اگر مربیان ورزش بتوانند مراقبتهای رفتاری داشته باشند تاثیرگذاری تربیتی بالایی دارند.
گردهمایی معاونان تربیت بدنی ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور از امروز دهم خرداد در مشهد آغاز شد و به مدت ۲ روز ادامه دارد.
نظر شما