طرح واکنش سریع (طوس) در راه‌های استان همدان اجرا می شود

همدان-ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: طرح واکنش سریع (طوس) در راه‌های این استان همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و آغاز دهه کرامت با ایجاد شبکه همیاران مردمی دولت اجرا می شود.

«صفر صادقی راد» روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح طوس با هدف ارتقای کیفیت و سرعت ارائه خدمات راهداری، اولویت دهی به نیازهای ضروری تامین ایمنی راه‌ها، افزایش رضایتمندی کاربران جاده ای و نظارت مردمی در پیشبرد اهداف دولت سیزدهم همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز به کار خواهد کرد.

وی با اشاره به ایجاد شبکه همیاران مردمی دولت در اجرای طرح واکنش سریع(طوس) از تمامی هم استانی‌ها و کاربران جاده‌ای به ویژه رانندگان حرفه‌ای که در سطح راه‌های استان تردد دارند، دعوت کرد مشکلات مرتبط با ایمنی راه‌ها را که نیازمند اقدام سریع برای برطرف کردن دارد را از طریق سامانه و تلفن گویای ۱۴۱ گزارش دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان خاطرنشان کرد: موضوعات قابل گزارش در مرحله نخست، لکه گیری و اصلاح چاله‌های مخاطره آمیز در راه‌ها، پاکسازی و شستشوی علایم و تابلوهای ایمنی موجود، پاکسازی اجسام زاید از سطح و شانه راه‌ها، رفع نقص و عیب از تابلو و علایم و تجهیزات ایمنی موجود، تکمیل علایم در پیچ‌های تند بدون علایم کافی، رفع نقص حفاظ ایمنی آسیب دیده و مخاطره آمیز، آشکار سازی موقعیت‌های غیرمنتظره و مخاطره آمیز و ایمن سازی مخاطرات بالقوه است که منجر به حادثه یا انسداد جاده‌ها می شود.

استان همدان دارای بیش از پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع راه شامل سه هزار و ۳۵۹ کیلومتر راه روستای، یک هزار و ۵۴ کیلومتر راه فرعی، ۹۴۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه و ۸۵ کیلومتر آزاد راه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha