۱۹۱ مورد درگیری در واکنش به راهپیمایی پرچم در فلسطین اشغالی

تهران – ایرنا - مناطق مختلف کرانه باختری در ۴۸ ساعت گذشته در واکنش به برگزاری راهپیمایی پرچم شهرک‌نشینان، صحنه درگیری‌های شدید میان فلسطینیان و اشغالگران صهیونیست بود که منجر به وقوع ۱۹۱ مورد درگیری و زخمی شدن ۱۹ اشغالگر شد.

به گزارش صبح سه شنبه ایرنا، طبق آمارهای منابع فلسطینی، در این مدت فلسطینیان در ۱۹۱ نقطه با اشغالگران درگیر شدند و ۵۵ مورد عملیات مقاومتی اعم از تیراندازی، پرتاب کوکتل مولوتف یا نارنجک‌های دست‌ساز به وقوع پیوست.
مرکز اطلاع رسانی فلسطین اعلام کرد که در این درگیری‌ها و عملیات‌ها در مجموع ۱۹ نظامی و شهرک‌نشین صهیونیست زخمی شدند که بیشتر زخمی‌ها مربوط به درگیری‌های شهر قدس است.
مبارزان مقاومت در ۱۲ نقطه به سمت پایگاه‌های نظامی، ایست بازرسی‌ها و خودروهای نظامیان رژیم صهیونیستی آتش گشودند و ۳۵ نارنجک دست‌ساز به سمت اهداف اسرائیلی از جمله ایست بازرسی‌های این رژیم در کرانه باختری به ویژه جنین و نابلس پرتاب شد.
همچنین در ۳۳ نقطه از کرانه باختری، فلسطینیان در واکنش به راهپیمایی تحریک‌آمیز شهرک‌نشینان دست به تظاهرات زدند.

خبرگزاری «معا» فلسطین گزارش داد که نظامیان صهیونیست دوشنبه شب گذشته در چند نوبت به کرانه باختری و شهر جنین یورش بردند که منجر به درگیری شدید میان اشغالگران و مقاومت فلسطین شد.

درگیری شدید پس از یورش ارتش اسرائیل به کرانه باختری و جنین در شهرک «تفوع» واقع در شرق «بیت الحم» بین فلسطینی ها و نظامیان صهیونیست به وقوع پیوست.

این گزارش می‌افزاید، نظامیان صهیونیست با شلیک گلوله‌های جنگی، فلزی و نیز پرتاب گاز اشک آور به جوانان فلسطینی حمله کردند.

از سوی دیگر، نظامیان صهیونیست در جنوب شهر دورا واقع در جنوب کرانه باختری به سوی شماری از جوانان فلسطینی تیراندازی کردند که بر اثر آن یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست‌ها زخمی و به بیمارستان منتقل شد.

جمعیت هلال احمر فلسطین پیش تر اعلام کرده بود که دستکم ۲۰۰ فلسطینی در حملات روز یکشنبه صهیونیست‌ها در بخش شرقی شهر اشغالی قدس و کرانه باختری رود اردن زخمی شدند.

روز یکشنبه شمار زیادی از صهیونیست‌ها راهپیمایی به اصطلاح پرچم را با حمایت نظامیان صهیونیست در خیابان‌های بخش قدیمی شهر اشغالی قدس برگزار کردند که با واکنش شدید شهروندان فلسطینی و مدافعان قدس و مسجد الاقصی روبرو شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha