۱۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۴۸
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84773120
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۴۵ کارتخوان هوشمند در نانوایی های خراسان شمالی نصب شد

بجنورد-ایرنا- نماینده اتحادیه نانوایان خراسان شمالی با اشاره به اجرای طرح فروش نان با کارتخوان هوشمند در استان گفت: این طرح با نصب ۲۴۵ دستگاه کارتخوان در حال اجراست که تلاش داریم سایر واحدها هم به این سیستم مجهز شوند.

رضا قاسمیان روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سهم بجنورد از نصب سیستم کارتخوان هوشمند در نانوایی ها، ۶۵ دستگاه است که به تدریج سایر نانوایی هم تحت پوشش این طرح قرار می گیرد.

وی افزود: یکی از رویکردها و اهداف مهم در اجرای فروش نان با کارتخوان هوشمند، جلوگیری از عرضه خارج از شبکه آرد و نان و پیشگیری از قاچاق این محصول است.

مدیر اجرایی اتحادیه نانوایان بجنورد خاطرنشان کرد: در این طرح محدودیت خاصی برای خرید نان برای افراد وجود نداشته و قیمت این محصول افزایشی ندارد.

وی درباره دغدغه های اجرای این طرح در استان گفت: برای تجهیز نانوایان به این سیستم هوشمند از نانوایان استان پنج میلیون تا ۱۰ میلیون تومان سفته درخواست شده است که علت آن هنوز برای ما مشخص نیست.

قاسمیان با اشاره به بانک از نانوایان بابت اجرای این طرح سفته درخواست کرده است گفت: این در حالی است که سود ناشی از تراکنش ها به نفع بانک است اما دریافت سفته هنوز برای ما مشخص نشده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه در برخی خبرها اعلام شده است که در اجرای طرح فروش نان با کارتخوان هوشمند، دولت یارانه را به حساب نانوا واریز می کند گفت: تاکنون مبلغی به عنوان یارانه به حساب نانوایان استان واریز نشده است.

نماینده اتحادیه نانوایان خراسان شمالی گفت: البته پایین بدون قیمت نان و ناچیزبودن دستمزد کارگران نانوایی همچنان گریبانگیر واحدهای نانوایی استان است و در صورتی که تداوم یابد مشکل کمبود کارگر سبب بروز مشکل در فعالیت نانوایی ها خواهد شد. 

سرانه مصرف آرد و نان در خراسان شمالی ۲ کیلوگرم بالاتر از میانگین کشوری است و مردم این استان نان خورتر هستند. هر فرد در  خراسان شمالی ماهانه ۹.۵ کیلوگرم آرد و نان مصرف می کند که این رقم در کشور ۷.۵ کیلوگرم است.  

 اکنون در شهرها و روستاهای استان هزار و ۳۱۲ واحد نانوایی از آرد یارانه ای استفاده می کنند.   

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha