۱۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۰۴
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84773343
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

موانع تولید ۱۲ واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری رفع شد

شهرکرد- ایرنا- موانع تولید ۱۲ واحد صنعتی و تولیدی استان چهارمحال و بختیاری روز سه‌شنبه ۱۰ خرداد در سومین نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید این استان بررسی و برای رفع آن راهکارهایی ارائه شد.

به گزارش ایرنا، در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مشکلات ۱۴ واحد صنعتی و تولیدی چهارمحال و بختیاری مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد زمینه رفع موانع ۱۲ واحد فراهم شد و مقرر شد تا موانع تولید ۲ واحد دیگر نیز در کمیته‌های زیر مجموعه این ستاد مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین در این نشست نحوه محاسبه گازبهای شرکت‌های صنعتی استان مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا با مکاتبه با نهادهای مربوطه، تعرفه گازبهای گرمایش واحدهای صنعتی استان کاهش پیدا کند و واحدهایی که در حوزه صنایع تبدیلی فعالیت می‌کنند تعرفه بخش کشاورزی برای آنها در نظر گرفته شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری در این نشست بر ضرورت بهینه کردن مصرف گاز در بخش صنعت استان تاکید کرد و گفت: ضروری است تا در این خصوص الگوهای مصرف تهیه و بر اساس آن اقدام شود.

محمدکاظم منزوی در ادامه تلاش برای رفع موانع تولید واحدهای صنعتی استان را از مهمترین برنامه‌های این استان عنوان و تصریح کرد: بی‌شک برای کمک به بخش تولید و رونق آن باید همه دستگاه‌های همکاری کنند و با هماهنگی بین‌بخشی موانع و چالش‌های پیش رو از میان برداشته شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست به مهمترین مشکلات فراروی واحدهای صنعتی استان اشاره کرد و گفت: تسهیلات بانکی معوق، مشکل مالیاتی، استعلام دستگاه‌های اجرایی و تعهدات ارزی از جمله این مشکلات است که با هماهنگی بین بخشی می‌توان این مشکلات را رفع و زمینه را برای رونق تولید در استان فراهم کرد.

سجاد رستمی خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر تلاش‌ها و اقدامات بسیاری برای رونق بخش صنعت استان به کار گرفته شده است و تلاش می‌شود هر سال با رفع موانع تولید زمینه احیای واحدهای راکد را فراهم کرد.

به گزارش ایرنا، سال گذشته ۳۸ واحد صنعتی راکد در چهارمحال و بختیاری به چرخه تولید بازگشت.

هم‌اینک ۹۵۳ واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری فعال است که این واحدهای فعال، ۱.۲۷ درصد تعداد واحدهای صنعتی کشور، ۱.۲ درصد حجم سرمایه‌گذاری و ۹۱ صدم درصد اشتغال صنعتی کشور را به خود اختصاص داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha