سفر رئیس جمهور ایران به آفریقای جنوبی روابط دو کشور را پایدارتر می‌کند

بوشهر- ایرنا- سفیر آفریقای جنوبی در ایران گفت: سفر رئیس جمهور ایران به آفریقای جنوبی که در ماه‌های اکتبر یا نوامبر ( مهر یا آبان) سال جاری انجام خواهد شد، فرصتی است تا روابط دو کشور تقویت و پایدار تر شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ویکا مازوی کومالو روز سه‌شنبه در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان بوشهر اظهار کرد: آفریقای جنوبی همواره قدردان ایران است و هیچگاه حمایت‎های این کشور فراموش نخواهد کرد و به همین دلیل است که در مجامع بین المللی همواره حامی ایران بوده است.

وی ادامه داد: کمیسیون مشترک ایران و آفریقای جنوبی ظرفیت مناسبی برای توسعه مبادلات تجاری دو کشور است زیرا با استفاده از ظرفیت این کمیسیون ۲۳ تفاهم‌نامه میان طرفین امضا شده است.

سفیر آفریقای جنوبی در ایران بیان کرد: از ۲۳ این شمار تفاهم نامه ۱۸ مورد قابلیت کار بسیار بالایی دارد که باید تمرکز جدی روی آنها انجام شود.

کومالو ادامه داد: مایه افتخار است که فرصتی پیش آمده تا سفری به استان بوشهر و شناخت کامل از ظرفیت این استان داشته باشیم.

وی اظهار کرد: علاقه و تمایل زیادی برای ارتقای روابط میان بوشهر و آفریقای جنوبی وجود دارد که از این ظرفیت باید بخوبی استفاده شود.

سفیر آفریقای جنوبی در ایران ادامه داد: استان بوشهر مرغوب ترین خرماها را تولید می‌کند که این می‌تواند به عنوان یکی از محصولات صادراتی ایران به آفریقای جنوبی باشد.

وی یادآور شد: حجم کنونی مبادلات تجاری ایران و آفریقای جنوبی اکنون مطلوب نیست که باید با استفاده از نقاط مشترک بین دو طرف این میزان را افزایش داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر نیز گفت: تجار این استان برای صادرات خرما به آفریقای جنوبی آماده همکاری هستند و برگزاری نمایشگاه خرما در بوشهر نیز فرصتی است تا تاجران آفریقای جنوبی با این ظرفیت آشنا شوند.

نوذر منفرد ادامه داد: واردات تکنولوژی تولید ژل آلوئه ورا و گوجه فرنگی خشک از جمله تقاضاهای استان بوشهر از آفریقای جنوبی است که در قالب همکاری دو طرف قابلیت کار دارد.

وی یادآور شد: استان بوشهر سالانه ۲۴۰ هزار تن گوجه فرنگی صادر می‌کند که تجار مشتاق هستند با واردات تکنولوژی خشک کردن این محصول ارزش افزوده آن را افزایش دهند.

منفرد ادامه داد: استان بوشهر سالانه ۲۸ هزار تن میگوی پرورشی تولید می‌کند که این میگوها در بسته‌های یک تا ۱۰ کیلویی بسته بندی و صادر می‌شود.

وی یادآور شد: میگو محصول ویژه استان بوشهر است که پیشنهاد می‎شود تاجران آفریقای جنوبی به صورت ویژه روی آن کار کنند.

سفیر آفریقای جنوبی در ایران از روز گذشته وارد استان بوشهر شده تا از نزدیک در جریان ظرفیت صادراتی این استان قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha