۱۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۳۱
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84773465
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۶۰ کردستانی برای مسابقات سراسری قرآن کریم ثبت‌نام کردند

سنندج- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به برگزاری چهل‌ و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم گفت: تاکنون ۲۶۰ نفر از متقاضیان استان برای شرکت در این مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند.

حجت الاسلام محمد کاروند روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مسابقات این دوره در ۱۲ رشته برگزار می‌شود که شامل رشته‌های حفظ کل قرآن، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء (مرحله شهرستانی و استانی)، حفظ پنج جزء (مرحله شهرستانی و استانی)، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، تفسیر عمومی قرآن کریم، اذان، دعاخوانی، مدیحه‌ سرایی، ترجمه نهج‌البلاغه و ترجمه صحیفه سجادیه است

وی افزود: در این دوره برای اولین بار رشته‌های نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و مدیحه‌سرایی و همخوانی در ۲ بخش بانوان و آقایان به مسابقات اضافه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با بیان اینکه تاکنون ۲۶۰ نفر از استان برای شرکت در این مسابقات شرکت کرده اند، گفت: بیشترین شرکت کنندگان به ترتیب از شهرستان‌های سنندج، سقز و بیجار و بیشترین رشته های ثبت‌نامی نیز تفسیر عمومی قرآن و ترتیل بوده است.

وی اضافه کرد: متقاضیان به‌طور همزمان می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در یکی از رشته‌های انفرادی آوایی (قرائت تحقیق و ترتیل، تمام رشته‌های حفظ، اذان و دعاخوانی) و یک رشته گروهی (مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم) اقدام کنند.

حجت الاسلام کاروند با بیان اینکه داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران و اقامت دائم در شهرستان محل ثبت‌نام از جمله شرایط عمومی ثبت‌نام  است، گفت: پیش از این، میزبان مرحله کشوری این دوره از مسابقات در رشته‌های قرائت و حفظ، استان خوزستان و رشته‌های اذان، دعاخوانی و مدیحه‌سرایی نیز استان قزوین اعلام شده است.

وی با تاکید بر اینکه از جامعه قرآنی علاقمند به شرکت در این دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم  انتظار می رود، ثبت نام خود را به روزهای آخر موکول نکنند، افزود: ثبت‌نام برای حضور در چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن از طریق سامانه www.quraniran.ir  تا ۲۱ خرداد ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha