۸۷ میلیارد ریال تسهیلات در طرح دامدار کارت به دامداران استان همدان پرداخت شد

همدان - ایرنا - مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان همدان گفت: ۱۳۶ فقره تسهیلات بانکی با مبلغ ۸۷ میلیارد و ۲۱۹  میلیون ریال با اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها و در قالب دامدار کارت طی یک هفته گذشته به فعالان بخش دامداری استان پرداخت شده است.

هوشنگ حیدرنژادیان روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در همین ارتباط ۳۵ پرونده جدید پرداخت تسهیلات به میزان ۲۵ میلیارد و ۶۱۶ میلیون ریال نیز در دست بررسی است که به زودی به متقاضیان پرداخت می شود.

وی با اشاره به استقبال نسبی دامداران استان همدان از اجرای طرح دامدار کارت در استان همدان، افزود: تاکنون ۲ هزار و ۱۷۵ نفر برای برخورداری از تسهیلات این طرح به بانک کشاورزی معرفی شده اند که ۱۷۱ نفر آنها برای تکمیل پرونده و دریافت تسهیلات اقدام کرده اند. 

مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان همدان ادامه داد: این بانک برای پرداخت تسهیلات، وثایق روستایی، ضامن زنجیره ای را پذیرفته و برای جلوگیری از تحمیل هزینه به متقاضیان، از وام گیرنده سفته و چک مطالبه نمی کند.

حیدرنژادیان تاکید کرد: اعتبارات پیش بینی شده برای پرداخت تسهیلات در قالب دامدار کارت شناور است و در صورت مراجعه دیر هنگام مشتریان تسهیلات به سایر استان ها تعلق می گیرد.

به گفته وی،  بانک کشاورزی به عنوان تامین کننده منابع مالی مورد نیاز طرح «مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها» کار خود را از هفته گذشته آغاز کرده و تامین سرمایه در گردش در قالب های متفاوت از جمله اولویت این بانک در بخش های کشاورزی، دامداری روستایی و عشایری است.

وی افزود: همچنین به واحدهای گاوداری شیری صنعتی با ظرفیت تا ۵۰۰ راس و سایر دام های سنگین غیر صنعتی، واحدهای طیور گوشتی و غیر گوشتی تا ظرفیت ۱۰۰ هزار قطعه و واحدهای تکثیر و پرورش آبزیان نیز تسهیلاتی پرداخت خواهد شد.

۸۷ میلیارد ریال تسهیلات در طرح دامدار کارت به دامداران استان همدان پرداخت شد



حیدرنژادیان گفت: نرخ سود پیش بینی شده برای تسهیلات پرداختی به تناسب میزان تولید متفاوت است که با توجه به نوع فعالیت، ظرفیت و عوامل موردنظر ۱۰ تا ۱۵ درصد در نظر گرفته شده است.

به گفته مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان همدان، به واحدهای تکثیر و پرورش آبزیان نیز تسهیلاتی تا سقف ۲ میلیارد ریال با نرخ سود ۱۰ درصد پرداخت می شود و متقاضیان می توانند برای دریافت تسهیلات مربوطه از طریق سازمان جهاد کشاورزی و سامانه سیتا اقدام کنند.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان همدان تصریح کرد: افراد واجدشرایط تا سقف ۲ میلیارد ریال می توانند درخواست تسهیلات از این بانک را داشته باشند بنابراین چنانچه در گذشته ۵۰۰ میلیون ریال دامدار کارت دریافت کرده اند مجدد می توانند یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال دیگر (مابقی) را نیز دریافت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha