۱۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۳۴
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 84773760
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حمایت آلمان از تخلف نفتکش های یونانی

۱۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۳۴
کد خبر: 84773760
حمایت آلمان از تخلف نفتکش های یونانی

تهران – ایرنا – دولت آلمان روز سه شنبه با صدور بیانیه ای از تخلف نفتکش های یونانی در ورود به آبهای منطقه ای ایران حمایت کرد و خواستار آزادسازی نفتکش ها از سوی ایران شد.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری وزارت امور خارجه آلمان، دولت برلین بدون اشاره به اقدام غیرقانونی  یونان در توقیف کشتی نفتکش و محموله نفتی ایران، ادعا کرد که اقدامات ایران، مداخله غیرقابل توجیه در کشتیرانی تجاری است و از اینرو ناقض شدید مقررات بین المللی است.

در این بیانیه آمده است: ما از ایران می خواهیم بی درنگ این نفتکش ها و خدمه آن را آزاد کند و به حق ناوبری آزاد و امنیت دریایی احترام گذارد.

سپاه نیوز به نقل از روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از توقیف ۲ فروند نفتکش یونانی به دلیل ارتکاب تخلف در روز جمعه در آب‌های خلیج فارس خبر داد.

آتن خواستار آزادی کشتی ها و خدمه آنها شده و توقیف نفتکش ها را محکوم کرده است. این درحالیست که ایران در واکنش به دزدی دریایی یونان دست به اقدام متقابل زد که از تمام شرایط لازم قانونی بودن برخوردار است. در واقع اقدام ایران در پاسخ به یک عمل متخلفانه بین‌المللی و به منظور ترغیب یونان به رعایت وظایفش طبق حقوق بین‌الملل صورت گرفته است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha