مرتضوی: رشد هشت درصدی با سرمایه گذاری و افزایش بهره وری محقق می‌شود

بیرجند - ایرنا - معاون اجرایی رییس جمهور گفت: سیاست گذاری دولت برای رشد هشت درصدی با سرمایه گذاری و افزایش بهره وری محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی حوزه دولت ایرنا، سید صولت مرتضوی عصر سه شنبه در حاشیه نشست پیگیری مصوبات سفر استانی رییس جمهور به خراسان جنوبی به خبرنگاران گفت: مصوبات سفر رئیس جمهور به استان خراسان جنوبی حدود ۱۰۰ طرح را در بر می گرفت که منابع و اعتبارات آن از منابع عمومی، صندوق توسعه ملی، ماده ۵۶ و منابع دستگاه های اجرایی تامین می شد.

معاون رییس جمهور به تخصیص اعتبارات کامل به استان در ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: تعهدات وزارت نفت که بیش از ۷۵ میلیارد تومان بوده است،  صددرصد محقق شده است. تعهدات و منابع دستگاه های اجرایی در سال ۱۴۰۰ پرداخت شده و تعهدات ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ هم پرداخت می شود.  

سرپرست نهاد ریاست جمهوری  رئیس جمهور ادامه داد: مصوبات سفر علاوه بر رصد در تهران امروز به بازدید حضوری و نظارت میدانی رسیده است. خوشبختانه کارهای خوبی در استان صورت گرفته است.  گزارش مدیران ارشد و رییسان دستگاه های اجرایی بیانگر آن است که استان خراسان جنوبی به کارگاه سازندگی تبدیل شده است.  

مرتضوی اضافه کرد: در حوزه طرح های اقتصادی منابع مناسبی از حوزه تسهیلات بانکی پیش‌بینی شده است. در حوزه ازدواج جوانان منابعی در سال ۱۴۰۰ پیش بینی شده بوده که پرداخت شده است و در سال ۱۴۰۱ پرداخت می شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور در تکمیل این بخش از اظهارات خود گفت: در حوزه تامین مسکن تمام تلاش ها برای تامین زمین مناسب و امکانات مناسب در قبل تعهد مسکن صورت گرفته است تا تعهدات داده شده محقق شود.  

مرتضوی اظهار داشت: در استان خراسان جنوبی مازاد بر تعهدات دولت، محقق شده است و برخی از مصوبات نیاز به اخذ مجوز داشتند که مصوب شد استاندار پیگیری کنند.

وی به آمادگی استان برای برگزاری سفر دوم رییس‌جمهور اشاره کرد و گفت: پس از سفر اول استانی رییس جمهور، سفر دوم صورت خواهد گرفت. در سفر اول همکاران ما در استان مطالبه گری می کردند و در سفر دوم باید به مطالبات ما در دولت پاسخگو باشند. ما در رابطه با تحقق مطالبات سفر مطالبه گری خواهیم کرد و آنها باید پاسخگو باشند و علاوه بر آن اگر طرحی در حوزه زیرساختی به خصوص اشتغال اگر باقی مانده بود مورد توجه قرار خواهد گرفت.

معاون اجرایی رییس‌جمهور تاکید کرد: سیاست گذاری دولت رشد هشت درصدی با سرمایه گذاری و افزایش بهره وری محقق می شود و در استان باید از طریق منابع استان و منابع ملی تامین اعتبار  صورت گیرد و ما به عنوان یار دوازدهم کنار آنها هستیم.  

مرتضوی به ظرفیت دانش بنیان بودن استان خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: قدرت نرم افزاری مردم خراسان جنوبی، قدرت بسیار بالایی است و ما باید به کمک و مدد دانش بنیان ها، بهره وری را افزایش داده و به رشد هشت درصدی برسیم تا به موجب آن ضریب جینی اصلاح شود و فاصله طبقاتی کاهش یابد تا بتوانیم در یک بازه زمانی مشخص از شرمندگی مردم خراسانی جنوبی و ملت ایران خارج شویم.

معاون اجرایی رئیس جمهور امروز سه‌شنبه برای نظارت میدانی و بررسی آخرین وضعیت پیشرفت و تحقق مصوبات سفر استانی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و افتتاح چند طرح وارد استان خراسان جنوبی شد.

مرتضوی در جریان سفر یک‌روزه خود به خراسان جنوبی تاکنون از طرح بزرگراهی دوبانده محور بیرجند - قائن و راه‌آهن بیرجند - قائن - یونسی و تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند بازدید و چند طرح توسعه مخابراتی استان و قنوات اربعه روستای نوفرست را افتتاح کرد.

مرتضوی در این فرصت کوتاه هم از سطح شهر بیرجند بازدید کرد.

معاون اجرایی رییس جمهور در ادامه به طور سرزده از فروشگاه اتکا بیرجند بازدید کرد و ضمن بررسی وضعیت قیمت برخی اقلام خوراکی مانند روغن، تخم‌مرغ، مرغ، برنج و لبنیات از روند عرضه این کالاها بر اساس قیمت‌های مصوب و همچنین موجودی انبارهای این فروشگاه سوال کرد.  

رئیس جمهور در طول هشت ماه اخیر به ۲۱ استان‌ کشور شامل خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان‌ جنوبی، ایلام، کهکیلویه وبویراحمد، بوشهر، فارس، اردبیل، سمنان، زنجان، لرستان، یزد، قم، هرمزگان، گیلان، گلستان، مازندران، خراسان‌ رضوی، البرز و قزوین، آذربایجان غربی سفر کرده است.

آیت‌الله رئیسی در سومین سفر استانی دولت سیزدهم ۱۹ شهریور ۱۴۰۰، با هدف بررسی مسائل و مشکلات و تلاش برای حل آن‌ها به خراسان جنوبی سفر کرده بود.

تأمین آب، اقتصاد معدن و فعال‌سازی ظرفیت معدنی استان، بهره‌برداری حداکثری از معادن زغال سنگ با دو شرط تأمین زیرساخت‌ها و حقوق کارگران، توسعه راه‌های استان و پرداخت مطالبات پیمانکاران، تسریع طرح ریلی و تأمین اعتبار، فعال‌شدن همه بازاچه‌های مرزی استان، اقتصاد گردشگری و استفاده از ظرفیت کویر، فعال‌سازی طرح‌های نیمه‌فعال و نیمه‌تمام، توسعه کشت گلخانه‌ای از جمله موضوعات مورد تأکید آیت‌الله رئیسی در سفر به خراسان جنوبی بود.

به گفته جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی، ٢٨۵ طرح با اعتبار عمرانی ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان و هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات رهاورد این سفر برای مردم استان بوده است.

همچنین از محل مصوبات سفر رئیس جمهور در مجموع  ۹۰۰ میلیارد تومان از محل منابع عمومی و به عبارتی بیش از ۱۱۴ درصد به این استان تخصیص داده شده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور پیش‌تر اعلام کرده بود که تاکنون مصوبات ١٧ استان قطعی و ابلاغ شده و سایر مصوبه‌ها و دستورات رئیس جمهور نیز در دست پیگیری است.

سید صولت مرتضوی پیش از این برای پیگیری و نظارت میدانی بر پیشرفت و تحقق مصوبات و دستورات رئیس جمهور، به استان سمنان سفر کرده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha