۱۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱:۰۹
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 84774123
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تغییر در قوانین ضد تروریسم درخواست ترکیه از فنلاند و سوئد

تهران- ایرنا- به دنبال درخواست های سوئد و فنلاند برای پیوستن به ناتو، ترکیه روز سه شنبه تاکید کرد که این دو کشور باید اصلاحاتی در قوانین ضد تروریسم خود ایجاد کنند.

به گزارش ایرنا، مولود چاووش اوغلو وزیر امورخارجه به خبرگزاری آناتولی گفت که شرایط خاصی وجود دارد که هر دو کشور (فنلاند و سوئد) باید آنها را رعایت کنند.

اوغلو در ادامه افزود: قبل از جنگ اوکراین، ما همیشه از گسترش ناتو در تمام جلسات وزرای خارجه حمایت کرده‌ایم، به طور مشابه ما از این سیاست در مورد کشورهایی مانند مقدونیه (شمال) و مونته نگرو حمایت کردیم، اما اکنون به دلیل حمایت دو کشور از تروریسم که می خواهند به عضویت ناتو درآیند رای ممتنع می دهیم.

چاووش اوغلو تاکید کرد که ترکیه به گفت و گو با سوئد و فنلاند مطابق با دستورات رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور ادامه می دهد.

چاووش اوغلو با اشاره به جلسه مشورتی که بین هیئت‌های ترکیه، سوئد و فنلاند برگزار شد، گفت: آنکارا نامه‌ای را ارائه کرده است که در آن انتظارات خود از دو کشور برای پیوستن به ائتلاف نظامی به وضوح بیان شده است.

سوئد و فنلاند اخیراً رسماً برای پیوستن به ناتو درخواست دادند - تصمیمی که به دلیل جنگ روسیه علیه اوکراین که در 24 فوریه (5 اسفند) آغاز شد، ایجاد شد.

اما ترکیه، یکی از اعضای قدیمی این ائتلاف، مخالفت خود را با پیشنهادات عضویت این دو کشور ابراز کرده و از فنلاند و سوئد به دلیل حمایت از گروه های تروریستی انتقاد کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha