بیش از پنج هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل سدهای کردستان نیاز است

سنندج- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، برای اتمام و بهره‌برداری از سدهای در دست اجرای استان پنج هزار و ۹۶ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

آرش آریانژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون برای سد چراغ ویس سقز با ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی، ۲ هزار و ۱۵۹ میلیارد ریال هزینه شده و برای تکمیل آن ۹۰۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است.

وی با اشاره به اینکه برای سد عباس آباد بانه با ۹۸ درصد پیشرفت، یک هزار و ۲۵۴ میلیارد ریال هزینه شده و برای بهره‌برداری آن ۵۰۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است، افزود: پیشرفت فیزیکی سد سیازاخ دیواندره ۹۰ درصد است و تاکنون برای آن ۲ هزار و ۸۵۳ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و برای اتمام این طرح ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال دیگر باید هزینه شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان، میزان پیشرفت سدهای امیرآباد - رمشت کامیاران را ۹۶ درصد اعلام کرد و ادامه داد: برای ساخت این پروژه ۲ هزار و ۲۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و برای بهره‌برداری از آن ۹۰۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است.

آریانژاد به پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی سد سورال دهگلان اشاره کرد و یادآور شد: برای اتمام این سد ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است و تاکنون در همین پروژه ۱۹۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه سد زیویه کامیاران ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد،  اضافه کرد: بر اساس آخرین محاسبه انجام شده، ۵۱۵ میلیارد ریال برای این پروژه سرمایه‌گذاری شده است و برای بهره‌برداری از آن نیز ۱۴۶ میلیارد ریال دیگر باید هزینه شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان اظهار داشت: برای بهره برداری از سدهای گاران مریوان و سنگ سیاه قروه که به اتمام رسیده‌اند، به ترتیب یک هزار و ۴۷۷ میلیارد ریال و ۱۹۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

۱۸ سد در کردستان وجود دارد که از این تعداد مدیریت ۱۲ سد در اختیار استان و بهره‌برداری مابقی سدها در اختیار استان‌های همجوار از جمله آذربایجان‌غربی و کرمانشاه قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha