چشم انداز اجرای نقشه مهندسی فرهنگی فارس امیدوارانه است

شیراز-ایرنا-مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس گفت:اجرایی سازی «برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی استان فارس» دورنمایی امیدوارنه را در مقابل ما قرار داده است و از پراکنده کاری و موازی کاری در عرصه های فرهنگی جلوگیری می نماید.

حمید رضا قانعی شامگاه سه‌شنبه در دیدار با امام جمعه شهرستان آباده اظهار کرد: در دولت سیزدهم و با رویکرد جدی در امر مردمی سازی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی و بستر سازی برای نقش آفرینی مجموعه های مردمی  رویدادهای فرهنگی با نوآوری و خلاقیت بیشتری همراه خواهد شد و توجه جدی به ظرفیت های فرهنگی، ادبی و هنری هر کدام از شهرستان های استان فارس در دستور کار ماست و با جدیت برای محقق شدن آن تلاش خواهیم کرد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، خاطر نشان کرد: توجه و تمرکز بر مزیت‌های رقابتی هر شهرستان در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی می تواند زمینه‌ساز تحول در عرصه‌های فرهنگی استان باشد.

چشم اندازها برای اجرای برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی فارس امیدوارانه است

پنج راهبرد برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی  فارس شامل، معنویت، اخلاق، سبک زندگی و خانواده باهویت اسلامی ایرانی، اتحاد ملی و انسجام اسلامی در پرتو فرهنگ ولایت و امامت، انقلاب علمی و تحول در نظام اداری و مدیریتی با رویکرد جهادی، تحقق عدالت همه جانبه و فرهنگ اقتصاد مقاومتی، انسجام و ساماندهی جبهه فراگیر فرهنگی انقلاب اسلامی، رسانه متعهد و هنر متعالی است.

میثم خداداد، فرماندار شهرستان آباده هم با اشاره به فعالیت های فرهنگی هنری منطقه و تاکید بر این شهرستان به عنوان شهر هنر منبت، گفت: تلاش داریم تا با تلاش های لازم، مردم بتوانند تغییرات فرهنگی اجتماعی را مشاهده کنند و در راستای توسعه فرهنگی آباده به برپایی نمایشگاه دائمی مشاغل نیز اشاره داشت که در حال راه اندازی می باشد.

حجت الاسلام موسوی امام جمعه شهرستان آباده نیز بر تلاش بیشتر مسئولین در امر فرهنگ و توجه ویژه به ظرفیت های موجود در شهرستان های فارس تاکید کرد.

در این سفر حمید رضا قانعی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به اتفاق خوش اقبال معاون فرهنگی، سلیمانی مسئول امور شهرستان ها، و رئیس فرهنگ و ارشاد و دیگر مسئولان شهرستان، ادای احترام به شهدای این منطقه در گلزار شهدا با تقدیم شاخه گل کردند و با فرماندار، امام جمعه، دیدار داشتند و سپس از کانون فرهنگی هنری مسجد جامع و گروه سرود آباده نیز بازدید نمودند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و هیات همراه همچنین، نشست صمیمی و دیداری با خانواده شهید علی طهماسبی در منزل برادر این شهید هنرمند داشت و از کارگاه ساخت سازهای سنتی به مدیرت استاد مهدی دهقان به عنوان کارآفرین موفق با حدود ۱۱۰ نیروی مشغول به کار بازدید کرده و به دیدار حجت عسکری هنرمند پیشکسوت منبت کار و دیدار با اهالی فرهنگ، ادب و هنر شهر آباده پرداخت.

 آباده در فاصله ۲۷۲ کیلومتری شمال شیراز در استان فارس قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha