بازگشت ۲۸ واحد صنعتی در آذربایجان‌غربی به مدار تولید

ارومیه - ایرنا - سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به بازگشت ۲۸ واحد صنعتی به چرخه تولید، گفت: برای راه اندازی و بهره برداری از این واحدها بیش از پنج هزار و ۱۱۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالحمید سرتیپی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه این تعداد واحد صنعتی فقط در ۲ ماه نخست سال جاری وارد مدار تولید شده، اظهار کرد: با بهره برداری از این واحدهای صنعتی زمینه اشتغال مستقیم برای ۴۹۳ نفر در این واحدها فراهم شده است.

وی با بیان اینکه در ۲ ماه نخست سال جاری میزان سرمایه گذاری در بخش صنعت آذربایجان‌غربی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۹۹ درصد افزایش یافته، افزود: در خصوص اشتغال زایی نیز در همین بازه زمانی شاهد افزایش ۱۰۴ درصدی هستیم.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی با بیان اینکه هم اکنون ۲ هزار و ۱۶ واحد صنعتی با حجم سرمایه گذاری بیش از ۱۰۸ هزار و ۵۰۴ میلیارد ریال در استان وجود دارد، اضافه کرد: در این واحدهای صنعتی بیش از ۶۰ هزار و ۳۹ نفر بصورت مستقیم شاغل هستند.

وی با اعلام اینکه سه هزار و ۹۶۵ طرح صنعتی با حجم سرمایه گذاری بیش از ۹۹۷ هزار و ۹۱۹ میلیارد ریال در حال ایجاد و یا طی مراحل تکمیلی در آذربایجان‌غربی هستند، گفت: در صورت تحقق آن برای ۹۱ هزار و ۳۹۷ نفر در استان فرصت اشتغال زایی فراهم خواهد شد.

سرتیپی با اشاره به اینکه ۱۸۳ طرح صنعتی تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در حال تکمیل شدن است، اظهار کرد: برای ایجاد و اجرای این طرح ها بیش از ۴۳ هزار ۴۸۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است که با بهره برداری از این واحدها پیش بینی می‌شود زمینه اشتغال مستقیم برای پنج هزار و ۷۴۰ نفر مهیا شود.

به گزارش ایرنا طبق برنامه ریزی صورت گرفته، سهم آذربایجان‌غربی در رشد اقتصادی سال جاری ۷.۳ درصد است که با توجه به ظرفیت‌های موجود، دسترسی به آن دور از انتظار نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha