۱۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۳۲
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 84774511
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نایب رئیس مجلس: جذب اعتبارات ملی برای خراسان جنوبی پیگیری می‌شود

بیرجند - ایرنا - نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هدف از سفر به خراسان جنوبی تلاش برای حل مشکلات مردم است و تلاش می‌کنیم با بهره‌گیری از اعتبارات ملی گرهی از گره‌های استان باز کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی نیکزاد روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از سایت ۵۰ هکتاری تامین اراضی نهضت ملی مسکن در شهرستان بشرویه در جمع خبرنگاران افزود: با پیگیری نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس با ساخت خانه ویلایی در سایت ۵۰ هکتاری بشرویه موافقت شده است و مشکل گاز، برق و آب این طرح به‌زودی با پیگیری‌های صورت گرفته رفع خواهد شد.

وی گفت: درخصوص گاز مقرر شد متقاضیان با واگذاری حق انشعاب از گاز بهره‌مند شوند و در موضوع برق نیز با مساعدت وزارت نیرو برای اجرای برق‌رسانی موافقت شد همچنین درخصوص تامین آب شرب با مساعدت مدیرعامل شرکت آبفای کشور و اختصاص اعتبار لازم این مشکل مرتفع می‌شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بنیاد مسکن علاوه بر تسهیلات مصوب به متقاضیان کم‌برخوردار شناسایی شده، ۵۰ میلیون تومان بلاعوض اعطا خواهد کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی هم در این بازدید گفت: برای اجرای قانون جهش تولید مسکن و با پیگیری‌های فراوان و اخذ مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری، ۵۰ هکتار از اراضی دولتی به محدوده شهر بشرویه برای تامین زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن الحاق شد.

وحید داعی افزود: با به‌کارگیری مشاور ذیصلاح، اقدامات لازم برای تهیه طرح و انجام مطالعات آماده‌سازی این اراضی توسط اداره کل راه و شهرسازی استان انجام شده و تامین زیرساخت‌های آب و برق نیازمند همراهی و مشارکت دستگاه‌های متولی است.

وی عنوان کرد: در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن تعداد متقاضیان واگذاری زمین طرح نهضت ملی مسکن در شهر بشرویه، ۲۰ هزار و ۵۳ نفر هستند که از این تعداد تاکنون ۹۴ نفر تایید شده و ۹۲۸ نفر رد درخواست شده‌اند که ۱۰۱ نفر هم انصراف داده‌اند.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی که شب گذشته از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند وارد خراسان جنوبی شد، صبح امروز به شهرستان بشرویه در ۳۰۰ کیلومتری مرکز استان رفت و با همراهی نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان اجرایی از سایت ۵۰ هکتاری تامین اراضی نهضت ملی مسکن شهر بشرویه بازدید کرد.

نیکزاد بدو ورود به بشرویه از روستای حاجی‌آباد این شهرستان نیز بازدید کرد و پس از بررسی مطالبات مردم، برای رفع مشکلات آب، برق و گاز این روستا قول مساعد پیگیری داد.

سرپرست اداره‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: به منظور رفع مشکلات مسکن محرومان و اقشار کم‌درآمد به متقاضیان واجد شرایط در روستای حاجی‌آباد بخش مرکزی بشرویه تعداد ۱۸۴ قطعه مسکونی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان تامین شده است.

قاسم تنها افزود: تاکنون تعداد ۱۰۸ قطعه در فاز یک به متقاضیان واگذار شده و مابقی در حال واگذاری است.

وی اظهار داشت: همچنین به هر یک از متقاضیان ساخت مسکن در این روستا، تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی پرداخت شده و به ۲۰ نفر از متقاضیان کم‌برخوردار شناسایی شده علاوه بر این تسهیلات، ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۱۰ تن سیمان و ۲ تن میلگرد اهدا خواهد شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی برای بازید از طرح های عمرانی و زیربنایی شامگاه دیروز (سه‌شنبه) به استان خراسان جنوبی سفر کرد و بدو ورود به فرودگاه شهید کاوه بیرجند مورد استقبال استاندار خراسان جنوبی و معاونانش، برخی از نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استان قرار گرفت.

عضو هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، معاون شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل و نقل، مدیرکل اصلاح نژاد معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی و معاون سازمان امور عشایر ایران نیز در این سفر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی را همراهی می‌کنند.

دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نخستین برنامه نیکزاد در بیرجند مرکز استان بود.

زیارت گلزار شهدا و حرم مطهر امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع)، بازدید از طرح‌های حوزه راه و مسکن شهرستان طبس و شرکت در نشست جمع‌بندی سفر و بررسی پروژه‌ها در محل فرمانداری طبس از برنامه‌های دومین روز سفر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به خراسان جنوبی است.

سید "صولت مرتضوی" معاون اجرایی رئیس جمهور نیز دیروز (سه‌شنبه) میهمان خراسان جنوبی بود و ضمن بازدید از طرح‌های اولویت‌دار این استان، با حضور وی جلسه پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha