۱۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۵۹
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 84774518
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مصرف کودهای فسفاته و پتاسه در استان سمنان افزایش چندبرابری داشت

سمنان- ایرنا- مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان سمنان گفت: ۵۷۱ تن کود فسفاته و ۴۳۳ تن کود پتاسه به منظور افزایش کیفیت محصولات کشاورزی استان در ۲ ماهه نخست امسال مصرف شد که به ترتیب افزایشی ۷.۷ و ۲۷ برابری داشت.

محمدرضا نقمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: در ۲ماهه اول سال ۱۴۰۱ مصرف کودهای فسفاته از ۷۴ تن در مدت مشابه سال ۱۴۰۰ به ۵۷۱ تن و کودهای پتاسه از ۱۶ تن به ۴۳۳ تن افزایش پیدا کرده است.

وی افزایش مصرف کودهای کشاورزی را به دلیل کاهش ۴۵ درصدی قیمت انواع کودها دانست و افزود: با افزایش توزیع کودهای فسفاته و پتاسه در استان سمنان و استفاده کشاورزان از مصرف این کودها، کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی بهبود می یابد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان سمنان ادامه داد: کودهای پتاسه و فسفاته در تمامی محصولات کشاورزی قابل استفاده است و کشاورزان متقاضی از طریق مراکز خدمات حمایتی شهری و روستایی امکان ثبت نام و پیگیری دریافت انواع کود دارند.

نقمی با اشاره به وجود سهمیه تعیین شده به نسبت مساحت زمین های کشاورزی برای کشاورزان یادآورشد: با توجه به مقدار زراعت و سال زراعی کودهای کشاورزی در کیسه ۵۰ کیلویی توزیع می شود.

 مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: ۱۱ نوع کودهای کشاورزی با قیمت هر کیلو ۱۹ تا ۷۰ هزار ریال در اختیار کشاورزان قرار می گیرد./

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha