اساس رهبری امام خمینی(ره) بر قانونمداری و اعتقاد به خرد جمعی بود

سمنان- ایرنا- امام جمعه موقت شهمیرزاد با بیان اینکه حکومت تک‌محوری شیوه پادشاهان خودکامه است گفت: رهبری امام خمینی (ره) هرگز تک‌محور نبود بلکه قانون‌محور بود و ایشان معتقد به خرد جمعی و مقید به اداره امور با همراهی خردمندان و متخصصان بود.

حجت‌الاسلام محمدجواد روشن‌بین روز ... در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: امام خمینی(ره) خود را در مقابل قانون مانند مردم عادی می‌دانست و به عنوان رهبر، وظیفه خود را صرفا فراهم نمودن شرایط برای تصمیم‌گیری فرهیختگان در حوزه‌های تخصصی می‌دانستند.

وی افزود: ایشان مردم را از راه‌های مختلف مانند انتخابات و یا راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی در سرنوشت کشور دخالت می‌دادند.

امام جمعه موقت شهمیرزاد گفت: مردمی بودن و اسلامی بودن از بارزترین ویژگی‌های مکتب فکری امام خمینی (ره) و تواضع از جاذبه‌های اخلاقی ایشان بود به طوری که هرگز به دنبال مطرح کردن خود نبودند و فقط هدف پیاده کردن احکام اسلام و زندگی بهتر مردم در سایه این احکام را در سر می‌پروراندند.

روشن‌بین بیان کرد: امام راحل به قدری متواضع بود که با وجود آن همه تقوا و علم، خود را به جای رهبر، خادم مردم می‌دانست و به همین دلیل است که عمر این انقلاب در مقابل سایر انقلاب‌های جهان طولانی‌تر است.

وی افزود: امام (ره) با هوش و توجه زیاد، به خوبی بر احوالات خود و دیگران مسلط بودند و همواره در چهارچوب مشخصی که بر اساس احکام اسلام برای خود تعریف کرد بودند رفتار می‌کردند.

امام جمعه موقت شهمیرزاد گفت: بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، مردی خوشرو، مهربان و دلسوز بود که با داشتن اخلاق و تفکر عرفانی به خداوند نزدیک بود و هرگز اجازه نمی‌داد مسائل کشور از مسیر اصلی خود دور شود.

روشن‌بین بیان کرد: امام (ره) یکی از علمای بزرگ اسلام با درجه اجتهاد بود که بین مجتهدان، رتبه اعلم را داشتند. ایشان به علوم فقه، اصول، فلسفه، کلام و عرفان تسلط داشت و شخصیت جامع و ساده‌زیستی داشتند که در کنار مرجعیت دینی، از محبوبیت مردمی نیز بی بهره نبود و به همین دلیل به عنوان یک رهبر و پدر معنوی مورد تایید و پذیرش جامعه قرار گرفتند.

وی افزود: ایشان فرمانده‌ای بود که همراه مردم در خط مقدم انقلاب حضور داشت و حتی زندانی شد و از همراهی مردم و محبوبیت خود برای آگاه‌سازی جامعه نسبت به سرنوشت کشور در حوزه اقتصادی، فرهنگی و مذهبی استفاده کرد.

امام جمعه موقت شهمیرزاد گفت: بسیاری از خانواده‌ها در راه انقلاب و دفاع مقدس شهید دادند و اکنون با وجود همه سختی‌ها و مشکلات، همچنان آرمان‌های امام خمینی (ره) و پس از آن رهنمودهای مقام معظم رهبری را انگیزه صبر و استقامت خود می‌دانند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha