مردمی بودن مهمترین اصل در برگزاری آئین پیاده‌روی اربعین است

پیشوا - ایرنا - فرماندار شهرستان پیشوا گفت: مردمی بودن مهمترین اصل در برگزاری آئین پیاده‌روی اربعین است و فقط باید با پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی همراه باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابراهیم تاجیک‌نوری روز چهارشنبه در جلسه ستاد اربعین که در فرمانداری پیشوا برگزار شد، اظهار داشت: پیاده روی اربعین، حرکتی است که از ابتدا بر اساس حضور مردم شکل گرفته و باید اصل آن حفظ و تقویت شود.
وی افزود: راهپیمایی پرشور اربعین، حرکتی معنوی و اعتقادی است که صحنه‌های بی نظیری از خدمت‌رسانی بی‌منت به مردم و زائران امام حسین (ع) را به نمایش می‌گذارد، خدمت به زائران امام حسین(ع) توفیقی الهی است که نصیب افراد شده و باید از آن به بهترین نحو استفاده کرد.
این مسئول با اشاره به اینکه در ۲ سال گذشته شاهد همدلی مردم در دستگیری از نیازمندان در ایام شیوع ویروس کرونا بودیم، خاطرنشان کرد: یکی از برکات برگزاری مراسم معنوی پیاده روی، تشکیل گروه‌های مردمی در قالب موکب‌های متعددی است که امروز توانسته علاوه بر مراسم اربعین، در بسیاری از اتفاقات و حوادث که نیاز به امدادرسانی مردم بوده، با ساماندهی مناسب، بهترین خدمات را به مردم ارائه کند.
تاجیک‌نوری اضافه کرد: امروز به برکت حضور مردم در صحنه‌های مختلف به ویژه مراسم عزاداری شهادت سیدو سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و اربعین حسینی، شاهد انسجام در بین قشرهای مختلف مردم هستیم که این امر به فرهنگی برای دستگیری از دیگران به خصوص در ایام شیوع ویروس کرونا تبدیل شده است.
وی از برگزاری مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: شهرستان پیشوا دلیل میزبانی از مرقد مطهر امامزاده جعفربن‌موسی الکاظم(ع) فرزند بلافصل امام هفتم شیعیان، همه سالانه میزبان هزاران نفر از عاشقان خاندان عصمت و طهارت در قالب جاماندگان اربعین حسینی است و از این رو لازم است تا برنامه‌ریزی مناسب برای اجرای این اجتماع بزرگ نیز صورت گیرد.
فرماندار پیشوا تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی فقط به عنوان تسهیل‌گر کنار مردم حضور داشته باشند و از تبدیل شدن آئین پیاده روی اربعین به مراسمی دولتی جلوگیری کنند.
پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha