۱۲ خرداد ۱۴۰۱، ۹:۳۶
کد خبرنگار: 2111
کد خبر: 84774826
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه خبر کوتاه از کردستان

۱۲ خرداد ۱۴۰۱، ۹:۳۶
کد خبر: 84774826
سه خبر کوتاه از کردستان

سنندج- ایرنا- قرار گرفتن دانشگاه علوم پزشکی کردستان در بین اثرگذارترین مراکز علمی جهان، برپایی نمایشگاه کتاب در بیجار و تهیه جهیزیه برای نوعروسان قروه از جمله چند خبر کوتاه از استان کردستان است.

به گزارش ایرنا، مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: براساس پایگاه شاخصهای اساسی علم (ESI) موسسه کلاریویت آنالیتیکس (ISI)، این دانشگاه در بین اثرگذارترین دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی دنیا قرار گرفت.

دکتر یدالله زارع زاده اظهار داشت: این پایگاه هر دوماه یکبار روزآمد می شود و دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی که از لحاظ تعداد استنادهای دریافتی در ۱۰ سال اخیر در دسته یک درصد برتر پراستنادها قرار می گیرد را در تمامی رشته ها و نیز در ۲۲ رشته موضوعی معرفی می کند.

وی در خصوص این نوع رتبه بندی افزود: اثرگذارترین مراکز علمی جهان آنهایی هستند که تولید علم و انتشارات‌ آنها استناد بیشتری از سوی سایر محققین جهان دریافت کرده است یا بعبارت دیگر مرجع‌تر هستند.

مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه کسب رتبه های برتر جهانی در رتبه بندی های بین المللی به مرجعیت علمی دانشگاه‌ها کمک می‌کند و شهرت و خوشنامی دانشگاه را به دنبال دارد بر عزم دانشگاه برای حضور فعال و موفقیت آمیز در عرصه های علمی طبق برنامه استراتژیک تاکید کرد.

دکتر زارع زاده وجود اساتید و پژوهشگران برجسته و اراده معطوف به توسعه در کارکنان و اساتید این دانشگاه را در کنار مدیریت جهان آگاه از جمله عوامل موفقیت های علمی دانشگاه برشمرد.

 سه هزار و ۲۸۰ دانشجو در ۴۳ رشته و هشت مقطع تحصیلی در پنج دانشکده دندانپزشکی، پزشکی، پرستاری و مامایی، بهداشت و پیراپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان مشغول به تحصیل هستند.

در حال حاضر ۷۴ دانشجوی خارجی در این دانشگاه در رشته‌ها و مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند که ۲ درصد دانشجویان این دانشگاه را شامل می‌شود.

برپایی نمایشگاه کتاب در بیجار 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیجار گفت: نمایشگاه کتاب به مناسبت دهه کرامت با بیش از ۳۰ هزار جلد در مجتمع فرهنگی و هنری امیرنظام گروسی این شهر گشایش یافت.

عباس محمدمرادیان اظهار داشت: این نمایشگاه کتاب که به مناسبت دهه کرامت دایر شده است و بیش از پنج هزاز عنوان کتاب تاریخ، فلسفه، هنر، رمان، شعر، کودک و نوجوان، مذهبی و ادبیات عمومی جهت بازدید عموم مردم در معرض نمایش قرار گرفته است

وی افزود: در این نمایشگاه بزرگ، کتاب های از معتبرترین ناشران کشور چون قطره، چشمه، نو اندیش، پیکان نگاه، میلکان و دیگر ناشران معتبر عرضه شده است. 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیجار با اشاره به اینکه علاقه مندان می توانند برای بازدید در ۲ نوبت صبح و عصر مراجعه کنند گفت: تمامی کتابهای عرضه شده از تخفیف ۱۰ تا ۵۰ درصدی برخوردار هستند.

به گزارش ایرنا، این نمایشگاه نخستین نمایشگاه کتاب در سال ۱۴۰۱ است که در  بیجار و توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بر پا شده است.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

هیچ نوعروس قروه‌ای پشت نوبتی جهیزیه نیست

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) قروه گفت: یکی از ماموریت های اصلی کمیته امداد تامین لوازم ضروری زندگی برای مددجویان تحت حمایت به ویژه زوج های جوان است که در حال حاضر هیچ نوعروسی پشت نوبتی برای جهیزیه در این شهرستان وجود ندارد.

مهرداد خالدیان افزود: امروز به مناسبت روز دختر و دهه کرامت ۳۶ سری جهیزیه در آیینی به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قروه اهدا شد.

به گفته وی مبلغ هزینه شده در خصوص تامین این تعداد جهیزیه بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده که از این مبلغ یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال آن از محل کمک خیران و مابقی از محل اعتبارات کمیته امداد امام خمینی(ره) این شهرستان تامین شده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) قروه اضافه کرد: در این مرحله ۳۶ سری جهیزیه شامل پنج قلم کالای اساسی زندگی از جمله یخچال فریزر، اجاق گاز، ماشین لباسشویی، تلویزیون و جارو برقی وجود دارد.

وی یادآور شد: در شهرستان قروه پنج هزار و ۵۰۰ خانوار با جمعیت بالغ بر ۱۱ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند.

شهر قروه در ۹۰ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha