مرادی: ترک اردو اقدامی ناخوشایند بود/ برخواه: ملی‌پوشان به امید بهبود شرایط رفتند

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در واکنش به خروج ملی‌پوشان از اردوی تیم ملی گفت: قبول دارم که کاستی‌هایی وجود دارد اما ترک اردو به این شکل خوشایند نبود.

به گزارش ایرنا، محمدحسین برخواه سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری مردان چندی پیش میرمصطفی جوادی، حسین سلطانی، حافظ قشقایی، محمدمهدی حیاتی، حسین نجفی، علی هاشمی، سیدایوب موسوی، رسول معتمدی، علیرضا یوسفی، مهدی کرمی، امیر حقوقی، امیر عزیزی، رضا حسن‌پور، علی داودی، رضا بیرالوند و پیمان جان را به اردوی تیم ملی دعوت کرده بود. این اردو از سوم خردادماه آغاز شد. در حدود یک هفته پس از آغاز این اردو، ملی‌پوشان وزنه‌برداری ایران در اعتراض به شرایط حاکم بر فدراسیون اردوی آماده‌سازی را ترک و به خانه‌های خود بازگشتند.

علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تایید مشکلات اردونشینان اظهار داشت: قبول دارم که کاستی‌هایی وجود دارد، بخشی از این کاستی‌ها مربوط به فدراسیون است و ما به دنبال رفع آن هستیم. در بخش‌هایی مانند مکمل و تغذیه مشکل داشتیم و این در حال حل شدن است. تمام اعضای فدراسیون به دنبال رفع این مشکلات بودند. بخشی دیگر مانند سرمایشی و گرمایشی به مجموعه ورزشی آزادی مربوط خواهد شد و باید مسوولان این مجموعه در این زمینه اقدام کنند تا برطرف شود.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری ادامه داد: مکمل‌های لازم را درخواست دادیم و به زودی خواهد رسید. همچنین مشکلات تغذیه ورزشکاران در حال برطرف شدن است. ملی‌پوشان بهتر بود کمی صبور باشند. ما در رده‌های سنی اردو داریم و ورزشکاران مشغول تمرین هستند. وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نیز پیگیر هستند. مشکلات معمولا وجود دارد اما می‌شود آنها را با صبوری حل کرد. تمام مشکلاتی که به فدراسیون مربوط است قابل حل است اما اینکه سیستم سرمایشی یا گرمایشی مشکل دارد به مجموعه ورزشی آزادی تهران مربوط است.

مرادی با اشاره به تعطیلی اردو و احتمالی تحریم فدراسیون از سوی برخی نفرات نیز عنوان کرد: ما هنوز لیست اصلی ورزشکاران را برای بازی‌های کشورهای اسلامی به کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش ارسال نکردیم. بعد از تایید سرمربی تیم ملی، لیست اعلام می‌شود و ملی‌پوشان بهتر بود صبور باشند تا مشکلات حل شود. این شیوه از برخورد خوشایند نیست. من هنوز از بازگشت این افراد به اردو اطلاعی نداریم اما  بعد از این تعطیلات تصمیمات لازم را خواهیم گرفت. 

برخواه: ملی‌پوشان به امید بهبود رفتند

محمدحسین برخواه سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری ایران نیز در خصوص تعطیلی اردوی تیم ملی توسط وزنه‌برداران گفت: ۱۶ نفر را به اردو فراخواندیم و آنان پرانگیزه تمرینات را شروع کردند اما یک سری کمبودها بود که موجب شد تا آنان از شرایط ناراضی باشند. در روزهای آخر شرایط تغذیه خوب نبود و مکمل‌ها نرسیده بودند. چند مورد هم بود که ملی‌پوشان از آن گلایه داشتند. امیدوارم این مشکلات به زودی برطرف شود.

وی با اشاره به مشکلات مجموعه ورزشی آزادی تهران نیز اعلام کرد: بخشی از مشکلات سرمایشی و گرمایشی فدراسیون وزنه‌برداری به مجموعه ورزشی آزادی تهران مربوط است و امیدوارم زودتر برطرف شود. همچنین ملی پوشان از حقوق و  فیزیوتراپی نیز گلایه داشتند من صحبت‌های لازم را برای ماندن آنان در اردو انجام دادم اما آنان رفتند.

برخواه در پاسخ به این پرسش که آیا آنان به اردو بازخواهند گشت گفت: ما صحبت لازم را انجام دادیم اما آنان با این امید رفتند که شرایط بهتر شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha