۱۱ خرداد ۱۴۰۱، ۲۱:۳۳
کد خبرنگار: 1015
کد خبر: 84774900
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تعامل بین قوا فرصت مغتنمی برای پیشرفت مناطق محروم است

گناوه - ایرنا - نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: مهم ترین مسئولیت و فرصت ما در شرایط کنونی که بین قوا تعامل و هماهنگی بسیار خوبی وجود دارد، پیشرفت همه مناطق بخصوص نقاط محروم و مظلوم مانده به نحو شایسته است و باید استفاده بهینه شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالکریم جمیری چهارشنبه در آیین کلنگ زنی مجتمع خدمات رفاهی در مسیر روستای گودری گناوه به گچساران افزود: براساس شرایط فراهم شده ، وجود دولت انقلابی  و مردمی، مجلس انقلابی و قوه قضاییه ارزشی ، بهترین فرصت برای خدمات رسانی به مردم است.

وی گفت: برای انجام این مهم در وهله اول فراهم کردن ایجاد فضا برای کسانی است که توان دارند و  استقبال شوند تا در سرمایه گذاری های خرد و کلان حضور پیدا کنند.

جمیری اظهارداشت:  سرمایه گذاران باید احساس اعتماد و اطمینان کنند که می‌توانند در این میدان ورود کنند و بتوانند  با چنین عملی هم سود ببرند  و هم سود برسانند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود:  باتوجه به اینکه یکی از راههای اساسی  برای پیشرفت میدان دادن به سرمایه گذاران است،  در شهرستان گناوه  انسان های متمکن و توانمندی وجود دارند که راغب برای سرمایه گذاری هستند اما چه بسا شرایط را مهیا ندیدند و اگر فراهم شود، حضور پیدا خواهند کرد.

وی بیان کرد: هرچند راه‌های سهل الوصول تری برای آنها وجود داشته باشد اما آنها سرمایه گذاری در عرصه خدمت رسانی به عامه مردم را بر منافع شخصی ترجیح می هند و باید دعوت و استقبال شوند.

وی ادامه داد: لازمه این امر مهم، دستگاه‌های اجرایی باید کمک و مساعدت و شرایط را برای آنها فراهم و گره ها را باز و تسهیل کنند تا درگیر اداری نماند و معطل شوند.

جمیری افزود: باید برای سرمایه گذارانی که برای امر سرمایه گذاری علاقه دارند، شرایط را طوری فراهم کنیم که احساس کند حمایت می شوند.

                                               تعامل بین قوا فرصت مغتنمی برای پیشرفت مناطق محروم است

وی گفت: با مصوب شدن قانون مجوز کسب و کارها توسط مجلس شورای اسلامی، شرایطی فراهم کرده  که این تسهیلات فراهم شود اما دستگاه‌های اجرایی با درک دقیق ، همراهی جدی با سرمایه گذاران داشته باشند تا با ورود آنها حتی زمینه استقبال دیگران نیز فراهم شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه ودیلم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در شمال استان بوشهر قابلیت و استعدادهای خوبی برای سرمایه گذاری در عرصه های مختلف از جمله آبزیان، کشاورزی و صنایع پایین دستی فراهم است اما نیاز دارد که مقدمات و بستر کار را ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: از زمان شروع دوره جدید مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ، سرمایه گذاران بزرگی را دعوت کردیم و برخی منطقه را دیدند و تائید کردند که می توانند حدود ۱۲ تا ۱۴ هزار میلیاردتومان بدون اینکه تسهیلاتی بگیرند، سرمایه گذاری و ۱۲ هزار شغل ایجاد کنند.

وی ادامه داد: ما نباید بنشینیم سرمایه گذار به سمتان بیاید بلکه از آنها دعوت و شرایط را فراهم کنیم تا از سرمایه خود برای مردم بهره رسانده و اشتغال و رونق ایجاد شود.

جمیری در ارتباط با آخرین وضعیت احداث کارخانه فولاد گناوه گفت: این پروژه یکی از آرزوهای دیرینه مردم استان بوشهر بوده است که از دولت قبل و تاکنون برای انجام آن وقت گذاشتیم.

وی بیان کرد: سرمایه گذار این پروژه گناوه ای که قریب  ۱۰ هزار میلیاردتومان سرمایه گذاری خواهد کرد ،در دولت قبل موانعی برای ایشان ایجاد شد و برای رفع آن  ورود پیدا کردیم و با وزیر وقت نشست و پیگیری و مکاتبه تا مجوز اخذ شد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: با قریب یک سال از روی کار آمدن دولت جدید مردمی و خدمتگزار که  با روحیه مثبت در حال تلاش است، باز هم در سیستم های اداری ما گیرودارهایی وجود دارد و این سرمایه گذار تا هنوز نتوانسته آن را به مرحله اجرایی برساند.

وی اظهارداشت: مکان و مقدمات این پروژه انجام و مجوزهایی اخذ شده است اما در برخی از دستگاهها گیر می دهند و به شدت نسبت به آنها گله مند هستم.

جمیری گفت: در رفع مسایل و مشکلات بوجود آمده این پروژه  استاندار بوشهر و فرماندار گناوه حمایت و کمک کرده اند. 

عملیات اجرایی پروژه مجتمع خدمات رفاهی در مسیر  روستای گودری گناوه و راه ارتباطی گناوه به گچساران با سرمایه گذاری حدود ۲۰ میلیاردتومان در روز چهارشنبه با مشارکت بخش خصوصی آغاز شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha