مسابقه بزرگ کتابخوانی به وقت هشت در مشهد آغاز شد

مشهد-ایرنا- مسابقه بزرگ کتابخوانی «به وقت هشت» با موضوع سبک زندگی امام رضا (ع) روز چهارشنبه همزمان با نخستین روز از دهه کرامت در مشهد آغاز شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، عضو انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر مشهد گفت: این مسابقه برای هم‌افزایی دستگاههای فرهنگی استان و کشور برای توسعه کتابخوانی و فرهنگ رضوی با محوریت معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد، اداره کل کتابخانه های عمومی استان و تعدادی از دستگاههای فرهنگی کشور با اهدای ۸۸۸ هدیه نفیس و متبرک رضوی برگزار می‌شود.

علی اکبر روحی گل خطمی بیان کرد: منبع این مسابقه کتاب "برمدار آفتاب"به نویسندگی محمدحسین‌پور امینی است که  اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی آن را تدوین و تهیه کرده است.

وی افزود: این اثر در هفت فصل با ارائه گوشه‌ای مستند روایی و تاریخی از حیات طیبه امام رضا(ع) در ساحت‌های ارتباط با خدا، حجّت خدا، خود، خانه و خانواده، جامعه، بهداشت و جامعه بر آن است تا سبک زندگی مؤمنانه را بیان کند تا همگان بر مدار آن شیوه زیستن را یاد بگیرند.

دبیر برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی ساده مثل روح الله همچنین گفت: مسابقه بزرگ کتابخوانی «ساده مثل روح الله» با موضوع برش‌هایی از ساده زیستی، قناعت، مصرف‌گریزی و زندگی مقاومتی حضرت امام خمینی (ره) نیز  آغاز شد که تا ۱۵ تیر سال جاری ادامه می‌یابد.

وی افزود: منبع مسابقه کتاب «ساده مثل روح الله» است که توسط حجت الاسلام و المسلمین سبزیان نوشته و انتشارات بهار اندیشه و موسسه شهید روحی آن را تدوین و تهیه کرده‌اند.

روحی گل خطمی گفت: سبک زندگی بزرگان و رهبران سیاسی جهان و مصلحان تاریخی همیشه خواندنی و شیرین است. اما در بین همه آنها، زندگی امام خمینی(ره) متمایز است. او رهبری فرا زمانی و فرا زمینی است. رمز محبوبیت امام روح الله، ساده زیستی، سادگی در کلام، پوشش و لباس و در رفتار بود.

او ادامه داد: این ساده زیستی از نقاط برجسته سبک زندگی و مکتب روح الله است و جامعه امروز ما به شدت نیازمند بازخوانی و ترویج سیره عملی امام خمینی در تمامی زمینه‌ها به خصوص ساده زیستی، تجمل و تشریفات گریزی و زندگی مقاومتی اوست و امروز می‌توان از مدل زندگی او برای ساخت یک زندگی مؤمنانه به خوبی استفاده کرد.

عضو انجمن کتابخانه‌های عمومی مشهد مقدس گفت: علاقمندان می‌توانند پس از ثبت نام با استفاده از کدملی به عنوان نام کاربری و رمز عبور در سامانه مرکز مجازی مسابقات کتابخوانی  www.m-ketab.ir  اقدام به ورود نمایند و در صفحه ابتدایی پروفایل خود اطلاعات مسابقه را مشاهده و در آن شرکت نمایند.

گل خطمی آخرین مهلت شرکت در مسابقه کتابخوانی «به وقت هشت» در ۳۰ خرداد ماه سال جاری بیان کرد: آخرین مهلت شرکت در مسابقه کتابخوانی «ساده مثل روح الله» نیز ۱۵ تیرماه امسال تعیین شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha