۱۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۱۶
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84775019
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اختصاص ۱۱۰۹ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به گناباد

گناباد-ایرنا- رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گناباد گفت: یک هزار و ۱۰۹ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی از محل تبصره ۱۸ مشاغل خانگی و تبصره ۱۶ ویژه نهادهای حمایتی طی امسال به این شهرستان اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید جعفر احمدی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری گناباد گفت: از این میزان ۹۱۳ میلیارد ریال از محل تسهیلات مشاغل خانگی و ۱۹۶ میلیارد ریال از تبصره ۱۶ نهادهای حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی به این شهرستان اختصاص پیدا کرده است.

وی ادامه داد: همچنین ۲۰ طرح متقاضی استفاده از تسهیلات مشاغل خانگی بودند که از این میزان ۹۵ میلیارد ریال تاکنون به چهار طرح پرداخت شده است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گناباد گفت: همچنین از مجموع تسهیلات نهادهای حمایتی ۱۴۱ میلیارد ریال به کمیته امداد امام خمینی (ره) و ۵۵ میلیارد ریال هم به بهزیستی اختصاص یافته که شرایط متقاضیان و مددجویان واجد شرایط این بخشها در دست بررسی است.

۱۷۲ واحد صنعتی در بخشهای صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در شهرستان گناباد فعالیت دارند که برای راه‌اندازی آنها هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و برای سه هزار و ۲۸۴ نفر به طور مستقیم و دو برابر این تعداد به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با ۴۴۷ هکتار زمین و ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه و انبار و سیلو در شهرستان گناباد فعال است.

از مجموع چهار هزار و ۷۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب در شهرستان گناباد سه هزار و ۴۰۰ واحد فعال است. حدود ۵۰۰ شرکت تعاونی نیز با اشتغال بیش از ۶  هزار و ۵۰۰ نفر در این شهرستان فعالیت دارند.
مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha