۱۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۲۲
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 84775053
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اولین پرواز تجاری از فرودگاه صنعا به قاهره پس از گذشت ۶ سال انجام شد

تهران - ایرنا - اولین پرواز تجاری از فرودگاه بین المللی صنعا به قاهره پایتخت مصر پس از گذشت بیش از ۶ سال وقفه انجام شد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری «۲۶ سپتامبر» یمن، اولین پرواز تجاری حامل ۷۸ مسافر امروز (چهارشنبه) پس از گذشت بیش از ۶ سال وقفه فرودگاه بین المللی صنعا را به مقصد قاهره پایتخت مصر ترک کرد. 

این هفتمین پرواز از ۱۶ پروازی است که پس از آتش بس اعلام شده توسط سازمان ملل در اوایل آوریل از فرودگاه بین المللی صنعا انجام شد.  

پایگاه خبری «۲۶ سپتامبر» یمن با اشاره به اینکه این اولین پروازی است که از زمان آغاز آتش بس، بسوی قاهره پرواز کرد، افزود: از سرگیری پرواز از صنعا به قاهره برای مسافران یمنی به طور کلی و برای بیماران به ویژه کسانی که از بیماری‌های مزمن رنج می‌برند و درمان آن‌ها در یمن به دلیل تجاوزات و محاصره غیر ممکن شده است بطور خاص اهمیت دارد. 

نیروهای متجاوز ائتلاف عربی به رهبری عربستان از آگوست ۲۰۱۶ فرودگاه بین المللی صنعا را با این بهانه که از این فرودگاه برای مقاصد نظامی استفاده می‌شود به روی پروازهای غیرنظامی بسته بودند. 

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد. 

برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آن‌ها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی سعودی‌ها، بویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد. 

«هانس گروندبرگ» نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن یکم آوریل جاری (۱۲ فروردین ماه) از موافقت طرف‌های درگیر در یمن با آتش‌بس دو ماهه و قابل تمدید که از دوم آوریل اجرایی شد، خبر داد. 

ائتلاف متجاوز عربی تحت امر عربستان، نیروهای دولت مستعفی یمن و نیز جنبش انصارالله از این آتش‌بس استقبال کردند. 

از مهمترین بندهای این توافقنامه، ازسرگیری پروازهای تجاری از فرودگاه صنعا با دو پرواز در هفته یکی به مقصد مصر و دیگری اردن بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha