۱۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۲۱
کد خبرنگار: 1273
کد خبر: 84775122
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۱ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد میاندوآب آزاد شدند

مهاباد - ایرنا - رییس دادگستری میاندوآب گفت: با کمک و مساعدت مالی خیران نیک‌اندیش این شهرستان در جشن گلریزان ماه مبارک رمضان امسال، تاکنون ۳۱ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام عادل گل‌حسینی روز چهارشنبه در آیین تجلیل از خیران جشن گلریزان میاندوآب اظهار کرد: میزان محکومیت مالی این زندانیان سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال است که یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال آن توسط خیران جمع‌آوری شده و مابقی هم ۱.۵ میلیارد ریال گذشت شاکیان است.

رئیس دادگستری میاندوآب با بیان اینکه در جشن گلریزان سال گذشته خیران نیک‌اندیش میاندوآبی با کمک‌های خود در آذربایجان‌غربی رکورد شکستند، افزود: امسال نیز خیران این شهرستان ۲ برابر سال گذشته به آزادی زندانیان با محکومیت مالی غیرعمد کمک کردند. 

وی اضافه کرد: خیران نیک‌اندیش میاندوآبی با این اقدام معنوی و دلسوزانه خود نام میاندوآب را پرآوازه کرده و همچنین خواستند همشهریان خود در زندان نمانند.

رئیس دادگستری میاندوآب با اشاره به اینکه آزادی زندانیان با کمک خیران ادامه دارد، اظهار کرد: خداوند متعال برای برخی انسان‌ها فرصت‌ عمر و همچنین مال بخشیده که باید آن را جهت کمک به دیگران هزینه کنند.

۳۱ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد میاندوآب آزاد شدند

حجت‌الاسلام گل‌حسینی افزود: برای مومن واجب است زکات و خمس به تناسب دارایی خود پرداخت کند و همچنین حلال و حرام را در زندگی خود بسنجد تا در کارها و امورات خود موفق عمل کند.

وی با بیان اینکه داشتن زندگی پاک زیاد سخت نیست، گفت: می‌توان با برنامه‌ریزی و همچنین رفتار و کردار پاک و نیک، زندگی سالم که بینش انبیاء است را داشت‌.

فرماندار: مردم میاندوآب مطالبه‌گر باشند

فرماندار ویژه میاندوآب نیز در این آیین با قدردانی از خیران این شهرستان اظهار کرد: مساعدت شما خیران، زندانیان با محکومیت غیرعمد به آغوش خانواده‌های خود بازگشته و دعای خیر آنان پشت پناه شما خواهد بود.

علی پیام با بیان اینکه خداوند متعال دعای همچین انسان‌ها را زود اجابت می‌کند، گفت: بنابر فرمایش حضرت علی(ع) مالی که صرف کارهای خیر و برای کمک به همنوعان صرف شود،بهترین مال است و همچنین افرادی که مال خود را در طبق اخلاص گذاشته وبه همنوع خود کمک می‌کنند، بهترین بندگان خدا هستند.

 وی در ادامه‌ با اشاره به وضعیت حاکم بر ترافیک شهر میاندوآب اظهار کرد: عدم نبود پارکینگ، نبود خط‌کشی معابر، نبود تابلوهای راهنمایی و رانندگی مشکلات امروز شهر میاندوآب است که ترافیک در این شهر را به یک چالش و معضل تبدیل کرده است.

۳۱ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد میاندوآب آزاد شدند

وی با بیان اینکه از روز اول حضورم در میاندوآب برای پیشرفت و ارتقای میاندوآب شبانه‌روزی تلاش می‌کنیم، افزود: متاسفانه در شهر میاندوآب مطالبه‌گری از سوی مردم وجود ندارد و مسوولان زیادی هم در منصب‌های مختلف قرار گرفته‌اند که عدم خواسته و مطالبه‌گری موجب این وضعیت در شهر شده است.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی میاندوآب گفت: این شهر در بهترین موقعیت و استراتژی قرار دارد و شهرهای زیادی هم آروزی موقعیت میاندوآب را دارند و حتی سرمایه‌گذاران حاضر به سرمایه‌گذاری در آن شهرها نیستند. اما میاندوآبی‌های زیادی در شهرهای دیگر و بزرگ سرمایه‌گذاری کرده‌اند که ابتدا می‌خواهم این کار را نکنند و آبادانی شهر خود را به هیچ چیز دیگری ترجیح ندهند.

وی با اشاره محدودیت‌های مالی در شهرداری، گفت: در روزهای گذشته حدود ۴۰۰ هزار تن شن و ماسه از رودخانه زرینه‌رود که توسط سودجویان به صورت غیرمجاز برداشت می‌شد به نفع خدمات عام‌المنفعه مصادر شد که به همراه جذب قیر رایگان در جهت آسفالت معابر استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به توسعه شهرک صنعتی شهید باکری میاندوآب با افزودن ۲۷ هکتار زمین، گفت: همچنین ۴۰ هکتار دیگر برای ایجاد شهرک صنعتی شماره ۲ میاندوآب پیش‌بینی شده تا امر سرمایه‌گذاری در محصولات وابسته به بخش کشاورزی در آن محل محقق یابد.

فرماندار ویژه میاندوآب با اشاره به اینکه همایش توسعه میاندوآب بزودی برگزار می‌شود، گفت: میاندوآب در برخی شاخص‌های توسعه‌ای از متوسط استانی نیز پایین است و برای جبران این کاستی تلاش می‌کنیم.

پیام با قدردانی از استاندار آذربایجان‌غربی افزود: در سفر رییس جمهور به میاندوآب به اندازه اعتبارات ۱۵ ساله، اعتبار اخذ شد.

وی با بیان اینکه برای ساماندهی ورودی‌های میاندوآب، تکمیل محورهای سرچم، کمربندی جنوبی برنامه‌ریزی شده است، اظهار کرد: فرمانداری مال همه مردم است و مردم میاندوآب از مسوولان فعال حمایت می‌کنند و نباید کسی در این ناراضی باشد.

این آیین با اهدای لوح تقدیر از خیران پایان یافت.

۳۱ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد میاندوآب آزاد شدند

میاندوآب با بیش از ۲۷۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و سومین شهرستان پرجمعیت استان به شمار می‌رود. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha