استاندار کرمانشاه پیگیر پروژه‌های پتروشیمی استان در وزارت نفت

کرمانشاه- ایرنا- «بهمن امیری مقدم» استاندار کرمانشاه روز چهارشنبه با هدف پیگیری اجرای پروژه‌های پتروشیمی استان با «مرتضی شاهمیرزایی» معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی دیدار کرد.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری، در این جلسه که معاون اقتصادی و مدیرکل حوزه استاندار و نماینده مردم اسلام‌آبادغرب در مجلس هم حضور داشتند، اجرای تکالیف شرکت صنایع ملی پتروشیمی در خصوص مصوبه توسعه و تسهیل سرمایه‌گذاری در شرق و غرب پیگیری و مطالبه شد.

توسعه سرمایه گذاری زنجیره ارزش و پایین دست پتروشیمی در استان کرمانشاه و مشارکت شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حوزه مسوولیت های اجتماعی بویژه در زمینه ورزش و محرومیت زدایی استان از دیگر مطالبات و پیگیری های مدیریت ارشد استان کرمانشاه در پایتخت بود.

دیدارهای مطالبه گرانه استاندار کرمانشاه در وزارتخانه ها بویژه در آستانه سفر استانی هیات دولت افزایش یافته و امیری مقدم تلاش دارد که سهم و نیاز استان را در برنامه های وزارتخانه به شیوه شایسته ای بگنجاند.

به گزارش ایرنا، کرمانشاه هم اکنون با سه واحد پتروشیمی بعد از بوشهر و خوزستان به عنوان یکی دیگر از قطب‌های این صنعت در کشور مطرح است.

یک واحد پتروشیمی دیگر نیز در شهرستان اسلام آبادغرب در حال احداث است و قرار است سه پتروشیمی پایین‌دست مادر دیگر هم در شهرهای سنقر، کنگاور و روانسر ایجاد شود.
میادین نفتی و گازی بسیاری در کرمانشاه وجود دارد که تنها یک میدان نفت شهر مورد بهره برداری قرار گرفته است.

این استان با وسعت حدود ۲۵ هزار کیلومتر مربع، ۱.۵ درصد از مساحت کل کشور (هفدهمین استان) را به خود اختصاص داده و شامل ۱۴ شهرستان، ۳۵ شهر و ۸۶ دهستان است.

اکنون بیش از هزار واحد تولیدی و صنعتی با اشتغالزایی بیش از ۳۰هزار نفر در استان کرمانشاه فعال است.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha