رییس سازمان ثبت اسناد: به دنبال ایجاد ساختار منسجم برای دفاتر هستیم

اراک - ایرنا - معاون رییس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خواستار تعریف ساختار منسجم برای دفاتر اسناد رسمی و بازنگری در قانون مربوط به آن شد و گفت این موضوع در اولویت پیگیری این سازمان قرار دارد.

به گزارش چهارشنبه شب خبرنگار ایرنا، حسن بابایی در نشست صمیمی با رئیس هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران استان مرکزی افزود: با بهره گیری از ظرفیت افراد متخصص، توانمند، کارآمد و نخبه در مباحث صنفی، هم اندیشی شود و همچنین در خصوص ایجاد مجدد صندوق، هیات امنا تعریف شود و برنامه های اقتصادی مناسب در قالب سهام ارائه شود.

وی تاکید کرد: با تشکیل کارگروه‌های منسجم باید قوانین دفاتر اسناد رسمی را به روز کرد و برخی امور را برون سپاری کرد چرا که ۴۷ سال از تصویب قانون قبلی می گذرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار داشت: نقش این سازمان تسهیلگری است و توسعه و گسترش اسناد نیازمند ایده های جدید است و در مجلس نیز جرقه های امید در این راستا کلید خورده است.

بابایی ادامه داد: باید این مهم در جامعه جریان سازی شود که انجام تمام نقشه و انتقالات در دفاتر انجام شود و همچنین در خصوص بحث نظام نامه و حق التحریرها نیز اقدامات مناسبی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه دفاتر ازدواج و طلاق  به صورت واحد باشد، گفت: با جدیت پیگیر هستیم به بسیاری از مباحث قانونی ورود کنیم و این مهم باید مدنظر ویژه باشد که برنامه هفتم توسعه به عنوان یک سند بالادستی در یک بازه زمانی پنج ساله در حال تنظیم است که نیاز است در این راستا تعامل و هم افزایی لازم را با استانها داشت و در صورتی که از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ایده و برنامه های موثری در برنامه هفتم توسعه ارائه شود به عنوان قوانین عادی دیگر متزلزل نمی‌شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم که بحث توسعه و تنظیم سند از حیطه اختیارات مشاوران املاک خارج و منحصر به دفاتر اسناد رسمی شود.

معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه سفر خود در نشست با جوانان و نخبگان اداره کل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی نیز گفت: بهره گیری از ظرفیت نیروهای جوان‌ و توانمند در پست‌های مدیریتی این سازمان هدفگذاری شده است تا سیاست های راهبردی و برنامه های کلان با سرعت بیشتری انجام شود.

"حسن بابایی" عصر چهارشنبه در نشست با نخبگان و جوانان اداره کل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی گفت: در سند تحول و تعالی به هوشمندسازی و فرآیند الکترونیکی کردن اسناد توجه ویژه ای شده است که این مهم باید در استان مرکزی نیز در اولویت اقدامات باشد.

وی تاکید کرد: به کارگیری نیروهای کارآمد، توانمند و امانتدار می تواند جایگزین افزایش نیروی انسانی در این سازمان باشد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار داشت:در تلاش هستیم سهم سازمان از محل درآمدهای ثبتی افزایش یابد چرا که با انجام این مهم می توان، برنامه ریزی مدونی در قانون برنامه هفتم تعریف کرد.

بابایی ادامه داد: انتظار می رود انجام نقشه برداری و همچنین اجرای حدنگار از ظرفیت پرسنل توانمند و کارآمد این سازمان بهره گیری شود و هزینه‌هایی که به شرکت های مشاور و برون سپار پرداخت می شود در داخل مجموعه به پرسنل پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: در انجام نقشه برداری تبعیضی وجود ندارد و از ظرفیت بانوان نیز می توان بهرهمند شد و امید است با اجرای هوشمندسازی فرآیندها، تحول گسترده ای در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ایجاد کرد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی نیز در این نشست بیان داشت: استان مرکزی طی ۲ سال اخیر در تمام شاخص ها به ویژه تثبیت اراضی ملی از استان های برتر و مطرح کشور بوده است.

"حمید شایان مهر" افزود: اکنون فرآیند حوزه اجرا، ثبت شرکت ها و همچنین آرشیو به صورت الکترونیکی است.

وی تاکید کرد: اکنون تعامل و هم افزایی مناسبی میان اداره کل ثبت اسناد و املاک با نخبگان، جوانان و سردفتران و دفتریاران و تمامی ادارات زیرمجموعه برقرار است و امید است به واسطه این تعاملات دوسویه شاهد تحول و پیشرفت این اداره در سطح استان باشیم و در راستای رفع مشکلات مردم گام های موثری برداریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha