۵۴۸ پرونده تخلفات حوزه آرد و نان در گلستان تشکیل شد

گرگان - ایرنا - مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان گفت: ۵۴۸ پرونده مربوط به تخلفات حوزه آرد و نان از ابتدای سال جاری تا دهم خرداد ماه در این استان تشکیل شده است.

تقی حسام روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این پرونده‌ها منجر به صدور احکامی همچون جریمه نقدی، بازگشت آرد به چرخه خبازی‌ها، نصب پارچه محکومیت و تعطیلی واحدهای خبازی شده است.

وی با بیان این که پرونده‌های تشکیل شده در تعزیرات حکومتی مورد رسیدگی قرار گرفت، بیان کرد: در کنار جریمه نقدی متخلفین، ۲ فقره نصب پارچه محکومیت بر روی درب خبازی‌های متخلف داشتیم.

به گفته وی یک فقره پرونده هم همراه با جزای نقدی به تعطیلی واحد خبازی منجر شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان تصریح کرد: در چندین فقره هم متولیان واحدهای خبازی توبیخ کتبی با درج در پرونده شدند.

حسام یادآور شد: همچنین چندین فقره آرای قطع یا کاهش سهمیه  هم قضات شعبات قضایی این اداره صادر کرده‌اند.

وی افزود: متخلفین در حوزه آرد و نان و امورات بهداشتی خبازی‌ها از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از سه میلیارد و پانصد میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم به جزای نقدی محکوم شدند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط ویژه اقتصادی کشور در حوزه آرد و نان و تخلفات  خبازی‌ها؛ اداره کل تعزیرات حکومتی استان ضمن افزایش گشت‌های مشترک در ۲ نوبت صبح و عصر، خارج از نوبت به پرونده تخلفاتی این واحدها رسیدگی و متخلفین را با توجه به نوع و میزان تخلفاتشان محکوم کرده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان گفت: به متخلفین و متهمان تذکر داده شده که در صورت مشاهده تخلفات و تکرار آنها و تشکیل پرونده، قضات براساس مواد و ضوابط قانونی و قضایی اقدام به صدور احکامی مبنی بر تعطیلی محل کسب محکومین و ابطال جواز فعالیت آنها می‌کنند.

حسام یادآور شد: همه شهروندان استان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلفات مربوط به بخش حوزه  آرد و خبازی‌ها و قاچاق و فروش غیرقانونی آرد با تلفن ۱۳۵ یا سامانه اینترنتی ۱۳۵ به تعزیرات حکومتی یا با تلفن ۱۲۴ به سازمان صنعت، معدن و تجارت یا با تلفن ۱۴۹۰ به دانشگاه علوم پزشکی گزارش دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha