۱۴ خرداد ۱۴۰۱، ۸:۲۲
کد خبر: 84775857
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

حضرت امام خمینی(ره) رهبری با ویژگی‌های تاریخ‌ساز

سمنان- ایرنا- حضرت امام خمینی (ره) نقش بی بدیلی در برپایی ،مدیریت و هدایت انقلاب و حکومت اسلامی داشتند و برخورداری از ویژگی هایی همچون اخلاص، ساده زیستی، عدالت ورزی و اندیشه دینی، باعث جاودانه شدن نام ایشان در تاریخ شده است.

به گزارش ایرنا، روزگاری کشور عزیزمان ایران درگیر نظام سلطه، ظلم و استبداد بود که سرانجام با رهبری هوشمندانه و با درایت حضرت امام خمینی(ره) به قله‌های عزت، سربلندی و افتخار رسید، شخصیت و رهبری که خود را در دل خطر می‌انداخت و همراه مردم برای عزت و اقتدار ایران اسلامی مبارزه می‌کرد و همین عامل محبوبیت شخصیت جهانی ایشان شد.

حضرت امام خمینی(ره) با نگرش، شیوه زندگی، درایت و با پشتیبانی ملت غیور ایران توانستند برگ زرینی در تاریخ ایران ثبت کنند که این پیروزی زمینه‌ساز بیداری جهان اسلام شد.

امام خمینی(ره) بزرگ معمار انقلاب اسلامی از ویژگی ها و خصیصه های بسیاری برخوردار بود اما ساده زیستی و پرهیز از تجملات و تشریفات، ایشان را نماد رهبر مردمی در جهان تبدیل کرد که قرن‌ها نامش در همراهی با کوخ نشینان بر دلها و اذهان باقی خواهد ماند  و ملت ایران نیز برخورد می‌بالد که از وجود چنین رهبر فرزانه‌ای بهره‌‎مند بود که در جهان محبوب و شناخته شده است.

تاریخ نگاران، ساده زیستی امام خمینی (ره) را بزرگ‌ترین وجه تمایز ایشان از سایر رهبران جهان می‌دانند، شخصیت‌های بسیاری در کتابها و مقاله ها برداشت‌هایی از سیره امام خمینی (ره) به ویژه از ساده زیستی امام خمینی (ره) سخن گفته‌اند.

غلامعلی رجایی از قول پروفسور مونتی فرانسوی می‌گوید: بیشتر از هر چیز زندگی ساده امام، مرا مجذوب خود کرد. امام در پاریس در یک خانه کوچک زندگی می‌کرد که دو اتاق بیشتر نداشت. یکی از اتاق‌ها، اتاق خواب و دیگری اتاق کار و ملاقات‌های ایشان بود. در زندگی ایشان، اشیای گرانبهایی دیده نمی‌شد.

غذای ایشان هم بسیار ساده، یعنی مقداری شیر و برنج. جایی هم که در آن نماز می‌خوانند هم بسیار ساده بود. امام خمینی (ره) از اول عمرشان، چه زمانی که در قم بودند، چه موقعی که به نجف تبعید شدند و چه بعد از انقلاب، خانه و ملک شخصی نداشتند و تا آخر عمر به صورت اجاره نشین و مستأجر، زندگی پربرکت خود را ادامه دادند.

جدی گرفتن جهاد تبیین و تلاش بیش از پیش برای معرفی و گرامیداشت شخصیت والای  حضرت امام خمینی(ره) نقشی مهم در خنثی‌سازی دسیسه دشمنان و تحریف تاریخ دارد و خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سمنان به عنوان وظیفه در تلاش برای عمل به وظیفه جهاد تبیین است.

حضرت امام خمینی(ره) رهبری با ویژگی‌های تارخ‌ساز

اندیشه ناب بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی نجات بخش  ایران از نظام سلطه

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان گفت: تفکر و اندیشه ناب امام خمینی (ره) کشور را از ذلت دوران ستمشاهی به اوج عظمت در دوران انقلاب اسلامی رساند و وظیفه همگان است که در تجلیل و نگرش بر سیره سیاسی و الهی این شخصیت مبارز دنیای اسلام کوشا باشند.  

حجت الاسلام سیدعلی موسوی با اشاره به اینکه توجه به مبانی اندیشه های امام خمینی (ره) باعث بیمه انقلاب در برابر توطئه دشمنان و بیگانگان شد افزود: تداوم نظام اسلامی ایران اکنون استکبار جهانی را به وحشت افکنده است، زیرا مردم راه امام (ره) را به خوبی شناخته اند و در حال حاضر با قدرت و روشنگری، به این مسیر ادامه می‌دهند. 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به فرموده امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد، افزود: مردم ایران اسلامی این نکته را با جان و دل پذیرفتند و به آن عمل کردند و اکنون نیز مردم با وجود سلایق مختلف، گوش به فرمان ولی فقیه خود هستند که این فرمانبرداری نیز خاری در چشم دشمنان است. 

موسوی با بیان اینکه تجلیل از امام راحل به معنای حفظ کیان نظام جمهوری اسلامی است، بیان کرد: آئین‌های سالگرد ارتحال امام راحل با هدف آشنایی بیشتر با دیدگاه ها و منویات ایشان برگزار می‌شود و این موضوع اکنون نیاز اساسی انقلاب اسلامی است. 

وی افزود: برگزاری آئین های ارتحال و آشنایی با اندیشه های امام راحل، بیعت مجدد با آرمانهای امام خمینی (ره) است و رهنمودهای جانشین امام راحل (ره)، یعنی مقام معظم رهبری هر ساله در سالگرد امام خمینی (ره) راهگشای تداوم مسیر نظام اسلامی است. 

موسوی با بیان اینکه برنامه های محوری در همه شهرهای استان که نماز جمعه در آن اقامه می شود برگزار می شود، گفت: سخنرانان توانمندی برای این مراسم دعوت شده اند تا به بیان مسایل مختلف در سیره امام راحل و مسایل روز جامعه بپردازند. 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان  افزود: بیش از ۵۰ برنامه محوری به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد و با هدف تجدید میثاق با هدف آرمان های امام راحل و زنده نگهداشتن راه و مکتب ایشان در مساجد این استان برگزار می‌شود.

سیاست‌ورزی توحیدی و مردم‌باوری مبنای مکتب فکری امام‌خمینی(ره)

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: شاخص های مکتب فکری حضرت امام خمینی (ره) توجه به مستضعفین و محرومان ، سیاست ورزی توحیدی، مردم باوری و نگاه جهانی بود.

حجت الاسلام سید محسن حسینی دیباجی در خصوص اهمیت معرفی مکتب امام خمینی (ره) به نسل جوان تصریح کرد: با وجود طرح امام‌زدایی و تحریف مکتب امام خمینی(ره) دشمنان،  معرفی شخصیت والای امام خمینی(ره) به نسل جوان رسالت امروز است.

دیباجی با اشاره به  ابعاد مختلف شخصیت امام خمینی(ره) تصریح کرد: عقلانیت، معنویت و عدالتمداری عناصر  اصلی تشکیل دهنده شخصیت ایشان بود و انقلاب اسلامی ایران بر مبنای منظومه فکری امام خمینی(ره) شکل گرفت.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان سمنان، با اشاره به اینکه انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بر مبنای منظومه فکری امام خمینی(ره) شکل گرفت، اظهار داشت: تشکیل حکومت اسلامی و بیداری دنیا علیه  ظلم و مبارزه با مستکبرین جهان و رساندن پرچم این نظام مقدس  به دست صاحب اصلی آن حضرت ولی‌عصر(عج) از اهداف قیام امام خمینی(ره)بود.

دیباجی ابرازداشت: امام خمینی (ره) اسلام را احیا کرد و روح  عزت را  به مسلمین جهان اعاده و نگرش جدیدی را  در فقه  شیعه ایجاد کرد و احیای روحیه عزت ملی ، غرور  و خودباوری در ملت ایران و تبلور شعار «نه شرقی و نه غربی» از جمله نتایج ارزشمند قیام امام خمینی(ره) بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان سمنان با اشاره به میلاد حضرت  فاطمه معصومه(س) و آغاز دهه کرامت ضمن تاکید بر مقام و منزلت کریمه اهل بیت(ع) بیان کرد: با شفاعت حضرت فاطمه معصومه(س) تمام شیعیان جهان بهشتی می شوند و جایگاه حضرت معصومه(س) در شهر مقدس قم، تجلی مرقد گم شده حضرت زهرا(س) است.

امام خمینی(ره) به نقش تعیین‌کننده مردم باور داشتند

امام جمعه موقت شهمیرزاد به ایرنا گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به نقش تعیین‌کننده مردم در بخش‌های مختلف و به ویژه در رقم خوردن بهترین سرنوشت برای کشور باور عمیق داشتند.

حجت‌الاسلام محمدجواد روشن‌بین بیان کرد: امام خمینی (ره) معتقد بودند که سرنوشت کشور در همه حوزه‌ها، به ویژه اقتصادی باید به دست مردم تعیین شود و نباید اقتصاد کشور به دست استعمارگران باشد و مردم فقط در نقش مصرف کننده عمل کنند.

وی افزود: امام خمینی (ره) به این اهداف و آرمان‌ها جامه عمل پوشاند و اقتصاد کشور را به دست مردم سپرد سپس تاکید کرد که نگذارید انقلاب به دست نامحرمان بیفتد.

 امام جمعه موقت شهمیرزاد با بیان اینکه منظور امام راحل از نامحرمان، افراد غیرمتخصص و بدون علم کافی بود گفت: در برخی بخش ها برخی افراد کارشکن از شرایط موجود سوءاستفاده کردند و با تصمیمات غلط و یا اختلاس به اقتصاد کشور ضربه زدند.

روشن‌بین بیان کرد: برخی از افرادی که مسئولیت داشتند، کارهایی کردند که اوضاع اقتصادی کشور را سخت کرد و برای حل این مشکلات باید آسیب‌شناسی دقیق انجام شود.

وی افزود: با وجود همه این اتفاقات و آسیب‌هایی که به انقلاب وارد شد، رهنمودهای مقام معظم رهبری اجازه نداد انقلاب اسلامی از مسیر خود خارج شود و این انقلاب هنوز در مسیر درست خود قرار دارد.

 امام جمعه موقت شهمیرزاد تاکید کرد: اقتصاد امروز کشور نیازمند آسیب‌شناسی است و باید برای بهبود شرایط در تمام بخش ها به انتظار و آرمان امام راحل بازگشت تا بهترین شرایط برای جامعه رقم بخورد و نیاز است مردم و مسئولان در کنار هم برای بهبود اوضاع کشور به سختی تلاش کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha